معترضان در بولیوی ضمن حمله به دو دفتر رادیو- تلویزیون، این دو ساختمان را اشغال کردند.

اشغال راديو تلويزيون بوليوي

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر بولیوی به دفتر "تلویزیون بولیوی" و رادیو "پاتریا نوئوا" حمله کرده و کارکنان این دو رسانه را مجبور کردند از ساختمان‌ها خارج شوند.

در همین حال گزارش شده هم‌زمان با تشدید تنش‌ها در بولیوی، شماری از نیروهای پلیس از محافظت از میدانی که کاخ ریاست جمهوری در آن قرار دارد، امتناع کردند.

به گزارش ایرنا، معترضان پس از ورود به ساختمان این رسانه‌ها و اشغال آنها، اعلام کردند این رسانه به نفع مورالس، رئیس جمهور کنونی فعالیت می‌کنند و فعالیتشان باید متوقف شود.

به دنبال اشغال ساختمان این  دو رسانه، مورالس ضمن محکوم کردن این اقدام معترضان گفت: آنها(معترضان) می گویند از دموکراسی دفاع می‌کنند اما همانند دیکتاتورها عمل می‌کنند.

او  افزود: معترضان دفتر رادیویی را اشغال کرده‌اند که توسط اتحادیه کشاورزان اداره می‌شود.

رئیس جمهور بولیوی همچنین خاطر نشان کرد که معترضان به خانه خواهرش در جنوب بولیوی حمله کردند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که خانه خواهر اوو مورالس در آتش می‌سوزد.

تنش‌ها در بولیوی در حالی افزایش یافته که مورالس روز گذشته بار دیگر از احزاب مخالف خواست با دولت مذاکره کنند اما کارلوس مسا رقیب انتخاباتی مورالس این درخواست را رد کرد.

نتایج نهایی انتخابات بولیوی نشان می‌دهد که مورالس ۴۷.۰۸ آرا و «کارلوس مسا» رقیب او ۳۶.۵۱ درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری به‌دست آوردند.

به دنبال اعلام نتایج نهایی انتخابات، مخالفان اعلام کردند که به این نتایج معترض هستند و دست به اعتراض‌ زدند.

مورالس ۶۰ ساله حدود ۱۳ سال به عنوان رئیس‌جمهور بولیوی فعالیت داشته و به گزارش ایرنا، طی این دوران اقدامات خوبی در عرصه اقتصادی و اجتماعی بولیوی از جمله ثبات اقتصادی، کاهش فقر، حرکت به سوی صنعتی شدن و فاصله طبقاتی انجام داده که منجر به افزایش محبوبیت او شده است.

کد خبر 462411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha