مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
۰ نفر

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوا براساس غلظت ذرات معلق با قطر کوچکتر از ۱۰ میکرون ۱۶۷ بوده که نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس است.

آلودگی هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سیدعادل عربی، مطرح کرد: در این شرایط احتمال افزایش بروز علائم تنفسی در افراد حساس وجود دارد و بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان تشدید می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا براساس ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون مطلوب بوده و سالم است، توضیح داد: در این ایام که هوا سرد و شب ها طولانی است، قاعدتا پدیده وارونگی دما اتفاق می افتد بدان معنا که هوای سنگین و سرد در سطح زمین و هوای گرم در ارتفاعات باقی می ماند و جابجایی هوا صورت نمی گیرد.

عربی افزود: وقتی هوا راکد باشد، تراکم و غلظت آلاینده ها بیشتر می شود و این غلظت باعث آلودگی می شود به طوریکه امروز صبح غلظت از ۱۵۵ بالاتر رفته و از شرایط سالم رد شده بود پس این نشان می دهد کم کم به سمت افزایش غلظت آلاینده های ناشی از پدیده وارونگی دما که مختص فصل سرما و زمستان است وارد می شویم.

وی هشدار داد: عمده آلایندگی امروز و روزهای آینده در زمینه ذرات است نه گردوغبار بلکه ناشی از سوخت های فسیلی همچون بنزین است که توسط خودروها تولید می شود و این موضوع اهمیت استفاده از خودروهای عمومی و ناوگان حمل و نقل شهری را نشان می دهد و باید فکری برای ارتقای ناوگان حمل و نقل شود و کمتر از خودروهای تک سرنشین استفاده کرد.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه همدان شهر صنعتی و بزرگی نیست که وضعیت آلودگی آن مانند کلانشهرهایی همچون تهران باشد، تصریح کرد: همدان دارای کوه الوند و باغات فراوانی است و این موضوع به پاکیزگی هوای شهر همدان کمک شایانی می کند.

کد خبر 462408

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha