نمایشگاه نسخ خطی از روایت های منقول امام جعفر صادق (ع)، در موزه و کتابخانه ملک با عنوان «روایت صادق» برای بازدید عموم برگزار می شود.

نمايشگاه نسخ خطي

 این نمایشگاه همزمان با فرا رسیدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص)و امام جعفر صادق (ع)، برگزار می شود. به گفته مدیر روابط عمومی موزه و کتابخانه ملک، این آثار شامل رساله اختلاجات الاعضاء مروتهعن الصادق درباب نقل قول هایی از امام صادق (ع) در موضوع پزشکی، تاب مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه مجموعه‌ای از احادیث کوتاه در اعتقادات و آداب دینی در صد باب، ترجمه توحید مفضل توحید کتابی که توسط مفصل بن عمر نگاشته شده و شامل درس هایی در موضوع توحید، کتاب گل جعفری ترجمه فارسی حدیثی که ابن بابویه قمی در کتاب خصال در باب 19 از امام جعفر صادق (ع) روایت کرده که موضوع آن حکمتهای خدا در خلقت اعضای آدمی و .... است.

«مهدی یساولی» با تاکید بر این که همه آثار به نمایش درآمده به صورت دست نویس است به همشهری محله گفت: «این نمایشگاه از روز پنجشنبه 23 آبان ماه دایر است و علاقه مندان از شنبه تا پنجشنبه ساعت 8:30 تا16:15 دقیقه و پنجشنبه ها تا ساعت 15:15 به موزه ملک در خیابان ملل متحد (میدان مشق) مراجعه کنند.»

کد خبر 462398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha