یکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
۰ نفر

انتخابات ریاست جمهوری در رومانی یکشنبه ۱۹ آبان بعد از یک کمپین انتخاباتی بی‌رمق، آغاز شد.

روماني

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، کمپین انتخابات ریاست جمهوری امروز رومانی تحت تاثیر بحرانی سیاسی واقع شد که در جریان آن چند روز پیش یک دولت اقلیت روی کار آمد.

حدود ۱۸.۲ میلیون رای‌دهنده واجد شرایط شرکت در انتخابات امروز رومانی می‌توانند شرکت کنند. در انتخابات امروز رای‌دهندگان باید یکی از ۱۴ نامزد ریاست‌جمهوری، شرکت‌کننده در این رقابت را برای یک دور پنج ساله ریاست‌جمهوری برگزینند.

به گزارش آسوشیتدپرس، نظرسنجی‌های جدید نشان دادند که رئیس‌جمهور فعلی رومانی یعنی کلاوس یوهانیس احتمالاً بیشترین میزان آرا را کسب می‌کند و نفر دوم نیز ویوریکا دانسیلا، نامزد ریاست‌جمهوری چپ میانه‌رو که تا همین چند روز پیش نخست‌وزیر کشوربوده، خواهد بود. در جایگاه‌های بعدی نیز میرسیا دیاکونو، نامزد مستقل ریاست‌جمهوری و بازیگر سابق و کارگردان تئاتر و همچنین دن بارنا، رهبر سومین حزب بزرگ رومانی یعنی حزب راست میانه‌روی "اتحاد نجات رومانی" قرار می‌گیرند.

چنانچه در انتخابات امروز هیچ کاندیدایی نتواند بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کند؛ انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و ۲۴ نوامبر(سوم آذر) برای برگزاری دور دوم در نظر گرفته شده است.

کد خبر 462393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha