مستند «توران خانم» کاری از رخشان بنی‌اعتماد و مجتبی میرتهماسب از یکشنبه ۱۹ آبان وارد شبکه نمایش خانگی می‌شود.

توران میرهادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از صفحه اینستاگرام فیلم‌های مستند کارستان، در سومین سالگرد درگذشت توران میرهادی، و همزمان با برگزاری مراسم چهلمین سال فعالیت فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، فیلم مستند توران خانم در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.  

مستند توران خانم، از مجموعه فیلم‌های مستند کارستان، روایتی است از زندگی توران میرهادی متولد ۲۶ خرداد ۱۳۰۶ و درگذشته ۱۸ آبان ۱۳۹۵، استاد ادبیات کودک، نویسنده و کارشناس آموزش و پرورش و سرپرست فرهنگنامه کودکان و نوجوانان است. میرهادی، یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌ها در حوزه آموزش و پرورش و ادبیات کودک و نوجوان در ایران معاصر است. او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است.  

میرهادی پس از تحصیل در حوزه علوم پرورشی و روانشناسی در پاریس، سال ۱۳۳۰ به ایران بازگشت. او ابتدا به تدریس زبان فرانسه پرداخت و از طرفداران جنبش ملی شدن صنعت نفت بود. او در سال ۱۳۳۴ مدرسه فرهاد را پایه‌گذاری و تا سال ۱۳۵۹ این مدرسه را اداره کرد. مدرسه فرهاد در شیوه‌های آموزشی پیشرو و از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، حذف شیوه رقابتی در اداره مدرسه و همچنین ترغیب کودکان به مطالعه کتاب بود.  

آخرین کارگاه آموزشی توران میرهادی با عنوان کارگاه آشنایی با ادبیات کودک و نوجوان، ضمیمه این نسخه از مستند توران خانم است که برای نخستین بار منتشر می‌شود. مراسم رونمایی از نسخه شبکه خانگی این مستند و چهلمین سال فعالیت فرهنگنامه کودکان فردا از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار قلم کتابخانه ملی برگزار می‌شود. سازندگان این مستند اعلام کرده‌اند که درآمد حاصل از فروش این فیلم در اختیار شورای کتاب کودک و فرهنگنامه کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد.  
 

کد خبر 462303

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha