بزرگترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار تشکیل یک نهاد جدید نظارتی برای مقابله با پولشویی در این اتحادیه شدند تا مسوولیت نظارت بر فعالیت شرکت‌های مالی را برعهده گیرد.

ارز

به گزارش همشهری آنلاین، ایرنا به نقل از رویترز نوشت: آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، هلند و لتونی با صدور بیانیه مشترکی اعلام کردند که این اتحادیه ۲۸ عضوی به یک ناظر مرکزی برای جلوگیری از جریان پولشویی در سیستم مالی این اتحادیه نیاز دارد.    

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که بانک های وام دهنده اروپایی به دلیل پولشویی در لتونی، مالت و قبرس تعطیل شدند و حال آنکه بانک های مهمی در اروپای شمالی و حوزه دریای بالتیک در تراکنش های فریب آمیزی به ارزش میلیاردها یورو از طریق شعبه استونیایی «دانسکه بانک» دانمارک مشارکت داشته اند، ‌فرآیندی که بزرگترین رسوایی پولشویی در این قاره به شمار می رود.

در بیانیه مشترک کشورهای یاد شده آمده که لزوم تشکیل نهاد نظارتی واحد اتحادیه اروپا در پی شکست مکرر فرآیندهای نظارتی ملی بر پولشویی، نمود یافته است.  

این ۶ کشور تاکید کردند که نهاد نظارتی جدید می تواند یک نهاد تازه تاسیس باشد و یا در قالب «اداره بانکداری اروپا» که نهاد نظارتی موجود است، فعالیت کند.  

کشورهای اروپایی همچنین خواستار اعمال قوانین و مقررات جدید در زمینه مقابله با پولشویی شدند. ۹۱۰۹

تمهیدات جدید در حالی اتخاذ شد که وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ماه گذشته در نشستی، اصلاح قوانین پولشویی را مورد بحث قرار دادند.

همچنین سال گذشته نشست مشابهی برگزار شد که در جریان آن مواضع مشترک اتحادیه اروپا در زمینه پولشویی به تصویب رسید.

کد خبر 462302

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha