رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: کمان مورد استفاده ورزشکاران حوزه قهرمانی و حرفه‌ای وارداتی است و به علت ناتوانی ما در خرید کمان برای اعضای تیم ملی، آنان ناچارند خود کمان بخرند.

شعبانی

به گزارش همشهری آنلاین، به نقل از ایرنا، غلامرضا شعبانی‌بهار امروز ۱۸ آبان ۹۸ با بیان این مطلب اظهار کرد: البته برای تامین کمان مورد نیاز ورزشکاران مبتدی، مشکلی نداریم چون کمان مورد استفاده آنان در داخل تولید می شود و با آن می‌توان تا سطوح قهرمانی کار کرد. وی افزود: مشکل ما در حوزه ورزش قهرمانی حرفه‌ای است که کمان های وارداتی آن حدود ۵۰۰ میلیون ریال قیمت دارد و اکنون ما برای ورزشکارانی که به دنبال کسب سهمیه المپیک برای کشور هستند تیر مورد نیازشان را خریده ایم اما نتوانسته ایم سرتیر بخریم.

او با بیان اینکه در حال فراهم کردن شرایطی هستیم که امکان خرید کمان و تجهیزات آن، برای این افراد فراهم شود، اظهار کرد: یکی از این شرایط پرداخت تسهیلات است تا بتوانیم وام خرید کمان و تیز به ورزشکاران بدهیم درغیر این صورت نمی شود به طور مستقیم از آنان حمایت کرد. رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، شمار ورزشکاران رشته تیروکمان را که دارای کارت بیمه ورزشی هستند، نزدیک به ۳۰ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تلاش ما افزایش کمی خانواده تیراندازان باکمان است و به استانها نیز با توجه به تعداد فعالان این رشته کمک مالی خواهد شد.

شعبانی بهار، به المپیک ۲۰۲۰ نیز اشاره کرد و افزود: ۷ سهمیه برای معلولان در المپیک ۲۰۲۰ داریم که همه آن ها را گرفته ایم اما ۲ سهیمه عادی نیز داریم که باید تا آخر این ماه و پس از مسابقات قهرمانی آسیا و گرفتن نتیجه خوب، این ۲ سهمیه را بگیریم چون از هر کشور یک زن و یک مرد انتخاب می شوند. وی شمار اعضای تیم ملی تیراندازی باکمان را ۱۴ نفر عنوان کرد و گفت: همه این افراد به مسابقات آسیایی تایلند اعزام می شوند و امیدواریم در این مسابقات ۲ سهمیه ریکرو را بگیریم اما تیم کامپوند ما سهمیه المپیک ندارد.

کد خبر 462295

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha