شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
۰ نفر

کنسرت گروه موسیقی آلمانی «شیلر» که ۱۶ و ۱۷ آبان امسال در تالار وزارت کشور تهران برگزار شده بود، به علت استقبال مخاطبان در ۲۰ آبان هم اجرا خواهد شد. شیلر نخستین گروه موسیقی غربی است که پس از انقلاب در ایران کنسرت برگزار کرده است.

کریستوفر فن دیلن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریتم نو، گروه شیلر برگزیده‌ای از آثارشان را به همراه قطعات آلبوم جدیدشان با نام «صبح‌دم» به صورت سازی و بی‌کلام در تهران اجرا کرده است. کریستوفر فن دیلن، سرپرست گروه، با ابراز خوشحالی از حضور دوباره در ایران برای برگزاری کنسرت گفت: دو سال پیش بود که برای اجرای کنسرت به ایران آمدم و امروز بسیار خوشحالم که خارج از مرزهای آلمان، می‌توانم فضای متفاوتی را با مخاطبان ایرانی تجربه کنم.

وی درباره انتشار تازه‌ترین آلبوم خود، که در ساخت قطعات آن با برخی از هنرمندان ایرانی همکاری کرده بود، توضیح داد: وقتی ما یک آلبوم جدید تولید می‌کنیم، با کارهای ساده‌تری روبه‌رو هستیم و طبیعتاً در این آلبوم جدید نیز با چنین رویکردی مواجه شدیم، اما اگر بخواهیم از همین هنرمندان در یک کنسرت استفاده کنیم، شرایط متفاوت و کمی سخت‌تر می‌شود. به همین دلیل، ما در این کنسرت شرایط استفاده از نوازندگان و هنرمندان ایرانی آلبوم جدید را نداشتیم و ترجیح دادیم با نوازندگان و هنرمندان خودمان کنسرت را برگزار کنیم. اما باید بگویم بسیار خوشحالم که در پروژه جدید با هنرمندان ایرانی کار کردیم و به سهم خود توانستیم هنرمندان ایرانی و موسیقی ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

گروه موسیقی الکترونیک شیلر در سال ۱۹۹۸ توسط کریستوفر فن دیلن و میرکو فن اشلیفن پایه گذاشته شد. عنوان گروه برگرفته از نام فریدریش شیلر، شاعر و نمایشنامه‌نویس آلمانی، در قرن هجدهم  است. این گروه از همان نخستین تک‌آهنگ خود به نام  Glockenspiel (زنگ ناقوس) با موفقیت بسیار در آلمان روبه‌رو شد. فن اشلیفن در سال ۲۰۰۲ به همکاری‌اش با شیلر پایان داد و سرپرستی گروه را به فن دیلن سپرد.  فن دیلن از هنرمندان میهمان برای اجرای ترانه دعوت به همکاری می‌کند. کنسرت گروه شیلر در تهران بدون همراهی خواننده میهمان و تنها دربرگیرنده موسیقی سازی الکترونیک است.

کد خبر 462282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha