رسانه‌ها از لغو شهروندی یک روزنامه‌نگار منتقد نخست وزیر هند خبر دادند.

انتقاد از مودي، تاسير

به گزارش همشهری‌آنلاین، گاردین خبر داد، آتیش تاسیر، خبرنگار هندی که در انگلیس متولد شده اما در هند بزرگ شده‌است، شهروندی هندی خود را از دست داده است.

او به روزنامه گاردین گفت، این اقدام "بسیار مشکوک و سیستماتیک" بوده است.

تاسیر افزود، آنان می‌خواهند من را به عبرتی برای دیگران تبدیل کنند و به دیگر روزنامه‌نگاران هشدار دهند.

به گزارش ایسنا، تاسیر در ماه مه در مقاله‌ای برای مجله "تایم" با عنوان "رئیس تفرقه هند" به انتقاد از نارندرا مودی، نخست وزیر هند پرداخت.

این روزنامه‌نگار، به روزنامه گاردین گفت: دولت مودی در هند جو رسانه‌ای را کاملا تغییر داده است. هر کس که منتقد دولت باشد، دهانش بسته شده و ساکت شده است. مساله من هم نشان می‌دهد که حتی آنان که به دلیل فعالیت در خارج از هند فکر می‌کنند در امان هستند؛ نیز در امان نخواهند بود.

به گزارش گاردین، او هرگز نخواهد توانست به هند بازگردد.

تاسیر اظهار کرد: کار من به شدت به زندگی در هند وابسته است و این برای یک نویسنده درد بزرگی است که دیگر نتواند هرگز با آن در ارتباط باشد. درد دیگر من بسیار شخصی است. مادر من که ۷۰ سال دارد در هند زندگی می‌کند، مادربزرگم هم که سال آینده ۹۰ ساله می‌شود، در هند زندگی می‌کند. حتی اگر این مساله را به دادگاه ارجاع دهم، ممکن است هرگز نتوانم او را دوباره ببینم. این مساله برای من از همه‌چیز دردناک‌تر است.

وزارت کشور هند مدعی شده است که تاسیر "این واقعیت را که پدرش دارای ریشه پاکستانی بوده" و در نتیجه واجد شرایط دریافت شهروندی هند نبوده، پنهان کرده است. این روزنامه‌نگار این مساله را تکذیب کرده و گفته است، ارتباط خود را با پاکستان پنهان نکرده است.

کد خبر 462243

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha