رمان «ماه آبی» جدیدترین رمان لی‌چایلد از مجموعه جک ریچر، در صدر کتاب‌های داستانی پرفروش امریکا قرار گرفت.

لی چایلد

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، نشریه نیویورک تایمز در شماره اخیر خود فهرست کتاب‌های پرفروش در امریکا را منتشر کرد. در این گزارش، کتاب ماه آبی نوشته لی چایلد، در صدر کتاب‌های پرفروش جلد سخت و کتاب‌های الکترونیک قرار دارد. این جایگاه پیش از این به رمان آتش شب اثر مایکل کانلی تعلق داشت که در هفته گذشته به رمان ماه آبی واگذار شد. بعد از ماه آبی، رمان محافظان جان گریشام پرفروش‌ترین اثر داستانی است. 

نسخه‌های کاغذی، الکرتونیک و صوتی رمان ماه آبی ۲۹ اکتبر به صورت رسمی منتشر شد. ماه آبی، جدیدترین اثر لی چایلد از مجموعه رمان‌های جنایی با شخصیت محوری جک ریچر است. در خلاصه داستان این کتاب آمده است: ریچر در صندلی عقب اتوبوسی خاکستری نشسته است و پیرمردی را می‌بیند که در صندلی خود خوابیده و پاکتی پر از پول از جیب او در حال سرخوردن است. ریچر همان طور که به پیرمرد نگاه می‌کند، مردی را می‌بیند که قصد دارد پاکت را قاپ بزند، اما این اتفاق نمی‌افتد. با این وجود پیرمرد کمک ریچر را برای همراهیش تا خانه رد می‌کند. پیرمرد ترسیده و آسیب‌پذیر به نظر می‌رسد و ظاهرا در دردسر بزرگی افتاده است. ریچر با خود می‌گوید: همه چیز در این جهان تصادفی است. جک ریچر در این رمان، درگیر دو گروه خلافکار آلبانیایی و اوکراینی می‌شود. 

از مجموعه‌  جک ریچر تا کنون ۱۷ رمان به فارسی ترجمه و توسط انتشارات کتابسرای تندیس منتشر شده است. رمان تحت تعقیب، نام هفدهمین کتاب از مجموعه ریچر است که به تازگی توسط انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ رسیده است و ماه آبی بیست و چهارمین رمان از داستان‌های جک ریچر. با این حساب خوانندگان فارسی زبان، در تعقیب کتاب‌های لی‌ چایلد از مخاطبان انگلیسی‌زبان جا مانده‌اند.

کد خبر 462236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha