شهردار تهران با محمد سعید رئیس سازمان شهرهای متحد و دولت‌های منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG MEWA) و هیأت همراه دیدار کرد.

حناچي - ديدار بين‌المللي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، پیروز حناچی شهردار تهران در دیدار با محمد سعید رئیس سازمان شهرهای متحد و دولت‌های منطقه غرب آسیا و خاورمیانه (UCLG MEWA)، گفت: در دوره جدید مدیریت شهرداری، سرمایه‌گذاری بالایی بر روی شرکت‌های نوآور ایرانی انجام داده‌ایم و با راه‌اندازی سایت «تهران من» تلاش کردیم سرویس و خدمات را متمرکز کنیم؛ این شبکه در حال حاضر حدود ٢/۵ میلیون نفر عضو دارد. از مجوزهای ورود به محدوده کنترل طرح ترافیک تا معاینه فنی و دیگر سرویس‌های شهری در این شبکه متمرکز می‌شوند.

حناچی ادامه داد: بخشی از این اقدامات را می‌توانید در رصدخانه شهری تهران ببینید. همکارانم در شهرداری تلاش می‌کنند اطلاعات را به شکل لایه‌های روی یک نقشه در دسترس قرار دهند تا در رصدخانه شهری منشأ تصمیمات و تحلیل‌های تخصصی باشند. به عنوان مثال یک شرکت جدید و دانش‌بنیان سرویس ویژه‌ای را حول محور دوچرخه‌های شهری ارائه می‌دهد که در چارچوب اپلیکیشن موبایلی، شهروندان می‌توانند در هر کجای دوچرخه تحویل بگیرند و پس از استفاده آن را در هر جای شهر که خواستند بگذارند. ما از این اپلیکیشن برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی در شهر استفاده می‌کنیم. با قابلیت‌های این سرویس، دوچرخه‌سواری به شکل قابل قبولی در حال رشد است.

شهردار تهران گفت: دانش‌آموزان مدارس، دانشجویان و مردم از این دوچرخه‌ها به خوبی استفاده می‌کنند. ما به موازات این سرویس در حال توسعه مسیرهای امن دوچرخه‌سواری نیز هستیم.

محمد سعید، رئیس سازمان شهرهای متحد، با بیان اینکه این سازمان دارای ١۴۶ عضو است، در این دیدار گفت: امیدوارم نه فقط تهران بلکه تمامی شهرهای ایران عضو این سازمان شوند تا دنیا بفهمد که ایران یک کشور پیشرفته در زمینه خدمات شهری است. اقدامات بسیار خوبی در تهران دیدم که در چارچوب تعاریف شهر هوشمند است. این نشان می‌دهد تیم شما تلاش بسیار خوبی در این حوزه دارند.

وی با بکار بردن عنوان «وجود شفافیت مطلق در تهران» گفت: در اجلاسی که هفته آینده در آفریقای جنوبی برگزار می‌شود سخنرانی‌ با عنوان شفافیت مطلق خواهم داشت. در این سخنرانی به شفافیت مطلق موجود در تهران و باقی شهرهای ایران نیز خواهم پرداخت. 

کد خبر 462191
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha