مدیرکل میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: زمین‌لرزه هیچ صدمه‌ای به آثار و ابنیه تاریخی این استان وارد نکرده است.

قره كليسا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار گفت: با توجه به شدت زلزله و اهمیت آثار و بناهای تاریخی شهرستان های واقع در مرکز و همسایگی کانون زلزله، کارشناسان میراث فرهنگی و عوامل یگان این اداره کل اقدام به پایش و بررسی ابنیه تاریخی کردند.

این مسئول اظهار کرد: به‌دلیل شدت زلزله و وقوع پس‌لرزه‌ها کارشناسان میراث فرهنگی و عوامل یگان حفاظت به طور مداوم در حال بررسی شرایط هستند و در صورت وصول گزارشی مبنی بر خسارت به آثار و ابنیه تاریخی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز با اشاره به وقوع زمین‌لرزه ۵/۹ ریشتری در آذربایجان شرقی و همچنین وقوع زمین‌لرزه‌ای ۴/۸ ریشتری در گردکشانه پیرانشهر در آذربایجان غربی، اظهار کرد: بعد از وقوع زمین‌لرزه بلافاصله بررسی برای خسارات احتمالی واردشده به آثار و بناهای تاریخی و موزه‌های استان شروع شد که با بررسی به‌عمل‌آمده آسیبی به بناهای تاریخی آذربایجان غربی وارد نشده است.

جلیل جباری تاکید کرد: میراث جهانی تخت‌سلیمان تکاب و قره‌کلیسای چالدران هم در این زمین‌لرزه هیچ آسیبی ندیده‌اند.

جباری با اعلام آمادگی یگان حفاظت و کارشناسان میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: به‌منظور صیانت از آثار تاریخی، سرکشی و بازدید از بناهای تاریخی همچنان ادامه دارد.

* عکس: نمایی از بنای تاریخی قره‌کلیسا

کد خبر 462173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha