اعضای اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در نشست هفدهمین مجمع عمومی این اتحادیه در سئول پایتخت کره جنوبی با رای مثبت خود خبرگزاری جمهوری اسلامی را برای ریاست دوره آتی این سازمان برگزیدند.

اجلاس اوآنا

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا از سئول، «سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)  در جمع اعضا اوآنا در سئول گفت که ایرنا به عنوان یکی از اعضای قدیمی اتحادیه، همواره برای کمک به تحقق اهداف اوآنا تلاش کرده و معتقد است  رسانه‌ها در عصر حاضر، برای پیشرفت، نیازمند طرح های نوآورانه در زمینه همکاری‌های جمعی هستند.

مجمع عمومی عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه است و نقش اصلی را در جهت گیری‌های این سازمان برعهده دارد.

این اتحادیه با ۴۴ عضو از ۳۵ کشور آسیا و اقیانوس آرام، بزرگ‌ترین سازمان رسانه ای در آسیا و اقیانوسیه است.

هفدهمین نشست مجمع عمومی اوآنا که هر سه سال یک‌بار برگزار می شود از روز چهارشنبه گذشته در شهر سئول آغاز به کار کرد.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ)، به عنوان میزبان مجمع، ریاست این سازمان را تا دوره بعدی که تحویل ایرنا خواهد شد، بر عهده خواهد داشت.

اعضای اوآنا به  ایرنا برای میزبانی مجمع عمومی آتی در سال ۲۰۲۲ رای مثبت دادند تا خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال ۲۰۲۲ تا به مدت سه سال ریاست این سازمان مهم خبری را برعهده بگیرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی، در سال ۱۳۹۷ نیز نشست هیات اجرایی اوآنا را میزبانی کرد.

هاشمی درخواست نامزدی ایرنا برای  عهده دار شدن ریاست دوره ای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) برای سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ میلادی را هم‌زمان با اختتامیه چهل و سومین نشست هیات اجرایی این سازمان که شهریور ماه ۹۷ در تهران برگزار شد، اعلام کرد که با استقبال حاضران در نشست تهران مواجه شد.

خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان (آذرتاج) از سال ۲۰۱۶ ریاست اوآنا را برعهده داشت و جمعه، ریاست را به یونهاپ واگذار کرد.

هاشمی در حاشیه این اجلاس در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی با "مون جه این"، رئیس جمهور  این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

هاشمی در این دیدار، با اشاره به این‌که کره جنوبی و ایران روابط خوبی در زمینه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته‌اند، گفت که با روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا، این روابط تحت تاثیر قرار گرفته است.

او تاکید کرد با توجه به این‌که کره جنوبی، کشوری مستقل و قدرتمند است، می‌توان انتظار داشت که تهران و سئول بتوانند در مسیر احیای مناسبات درخشان خود گام بردارند.

رئیس جمهور کره جنوبی نیز در پاسخ، بر اهمیت روابط تهران و سئول تاکید کرد و گفت که دولت او می‌کوشد مشکلات موجود را حل و فصل کند.

"مون جه این" افزود: شخصا به آینده روابط دو کشور، خوش‌بین هستم.

کد خبر 462148

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha