دادگاهی در آمریکا ترامپ به به پرداخت ۲ میلیون دلار جریمه به دلیل سوء استفاده از بنیاد خیریه خود محکوم کرد.

ترامپ خيريه

به گزارش همشهری آنلاین، این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های آمریکایی داشته است به ویژه آنکه فصل تبلیغات انتخاباتی در این کشور شروع شده است.

ترامپ که از نیویورک خاطره خوشی ندارد و به دلیل مشکلات مالیاتی مجبور به ترک این شهر شد، اینبار از سوی یکی از دادگاه نیویورک به خاطر سوء استفاده از کمک‌های خیریه‌ای جهت برنامه‌های سیاسی و تبلیغاتی خود به این مجازات محکوم شده است.

رئیس جمهور آمریکا که این حکم را پذیرفته قول داده از این به بعد نظارت بیشتری بر روی فعالیت‌های خیریه‌اش داشته باشد

مهر نیز در این خصوص به نقل از شبکه خبری فاکس نیوز، گزارش داد که دادستان نیویورک سال ۲۰۱۸ دادخواست سوء استفاده ترامپ از بنیاد خیریه خود را مطرح کرده بود و دادستانی در ابتدا خواستار بازگشت بیش از ۵ میلیون دلار و پرداخت جریمه ۲ میلیون دلاری از سوی ترامپ شده بود، اما دادگاه در حکم نهایی خود فقط با پرداخت جریمه ۲ میلیون دلاری موافقت کرده است.

براساس اتهام مطرح شده از سوی دادگاه نیویورک، ترامپ و فرزندانش در سال ۲۰۱۶ با سوء استفاده از بنیاد ترامپ، اعتبارات این خیریه را در کارزار انتخاباتی خود مورد استفاده قرار داده بودند.

با توجه به این که بنیادهای خیریه در آمریکا از پرداخت مالیات معاف هستند، گفته شده برخی فعالیت‌های ترامپ در پوشش بنیاد خیریه خود انجام شده است.

کد خبر 462062

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha