همزمان با افزایش شکایت‌های مربوط به آزار و بدرفتاری، مقام‌های کیوتو گرفتن هر نوع عکس و سلفی با گیشاها را در این شهر گردشگرپذیر ژاپن ممنوع اعلام کردند.

گيشا در ژاپن

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نشنال، از این پس گردشگران خارجی که اصرار به گرفتن عکس با گیشاها داشته باشند، رقمی برابر ۱۰ هزار ین یا ۷۰ پوند جریمه می‌شوند. آمار گردشگران خارجی ژاپن به دلیل میزبانی توکیو از بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ بسیار افزایش یافته و انتظار می‌رود این روند پس از تابستان آینده و پایان بازی‌های المپیک توکیو همچنان ادامه داشته باشد.

«آلودگی گردشگری» از مهم‌ترین مسائل این روزهای مقام‌های مسئول ژاپنی است و به ویژه در شهر کیوتو بیش از دیگر مناطق و شهرها دیده می‌شود؛ جایی که گیشاها در مسیر رفتن به برنامه‌های خود با آزار و اذیت گردشگران خارجی برای گرفتن عکس و سلفی مواجه می‌شوند. پوشیدن لباس‌های محلی و سنتی موسوم به کیمونو و چهره‌آرایی‌ها خاص و عجیب باعث می‌شود خارجی‌ها به گرفتن عکس با گیشاها بسیار علاقه نشان بدهند.

مقام‌های محلی کیوتو در واکنش به انبوه شکایت‌های ساکنان و صاحبان کسب و کار تابلوهایی در مسیرهای باریک نصب کرده‌اند که نشان می‌دهد ایجاد هر گونه مزاحمت برای گیشاها و محلی‌ها برای گرفتن عکس ممنوع است. برخی محلی‌ها گفته‌اند گردشگران خارجی برای گرفتن عکس و سلفی حتی گیشاها را تعقیب و آنها را آزار می‌کنند. بند آوردن راه، کشیدن سیگار و انداختن زباله و تجاوز به حریم خانه‌ها و فروشگاه‌ها از دیگر مزاحمت‌های گردشگران است.

هر چند این ممنوع شدن و دادن جریمه ۱۰ هزار ینی از نظر قانونی الزام‌آور نیست اما ساکنان کیوتو امیدوارند گردشگران خارجی را از آزار کردن محلی‌ها بازدارد و باعث شود کسب و کار و زندگی آنها به روند عادی خود بازگردد.

کد خبر 461920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha