معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ برنامه‌ای برای انتقال پایتخت از تهران به سمنان یا شهر دیگری نداریم و فقط بحث انتقال مراکز سیاسی و اداری با توجه به مصوبه مجلس مطرح است.

تهران هوم پیج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  پروانه صادق مالواجرد - معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی - امروز در نشست خبری اظهار کرد: موضوع انتقال آب از دریای خزر به سمنان در شورای عالی آب دنبال می‌شود و ارتباطی به شورای عالی شهرسازی ندارد اما آنچه مورد تاکید قرار دارد، این است که در مباحث پراکندگی جمعیتی مسأله آب موضوع مهم و حیاتی است.

وی با بیان این‌که وقتی از تهران صحبت می‌کنیم، باید مجموعه شهری تهران و کرج را در نظر بگیریم، افزود: موضوع انتقال پایتخت مطرح نیست اما سیاست اصلی تمرکززدایی از تهران است که بر اساس قانون امکان‌سنجی ساماندهی، تمرکززدایی و انتقال مراکز اداری و سیاسی تهران دنبال می‌شود و تاکنون هفت جلسه در این زمینه برگزار شده است.

صادق مالواجرد همچنین درباره حفظ باغات تهران گفت: در دوره‌های قبلی برای باغات در کمیسیون ماده پنج، مجوزهای تا ۱۱ طبقه داده می‌شد اما مدیریت شهری هم‌اکنون جلوی این این اقدامات را گرفته و مجوز بیش از چهار طبقه به باغات نمی‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین دیگر امکان تفکیک باغات در مساحت‌های کمتر از ۱۰ هزار متر وجود ندارد. در چند ماه گذشته اکثر مواردی که در کمیسیون ماده پنج مطرح می‌شود طرحهای کلان است.

کد خبر 461868

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۶
    1 1
    سمنان به دریای خزر نزدیک است و شوری دریای خزر یک سوم خلیج فارس است همچنین دریای خزر 77 هزار میلیارد متر مکعب آب دارد که اگر هر سال 1 میلیارد مترمکعب آب آن شیرین شود و نمک آن به دریا برگردد شوری هر لیتر اب خز از 13 گرم فعلی به 13 و نیم گرم خواهد رسید که اصلا قابل رویت نیست همچنین اگر آب دریای خزر در حال کم شدن باشد افزایش 1 میلیارد مترمکعب آب هیچ تاثیری در آن ندارد و مشکل اساسی کاهش آب باید با راههای دیگر مثلا ایجاد کانال خزر با دریای سیاه جبران شود.