سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به این‌که امروز رسالت و ماموریت مهم قوه قضائیه اجرای عدالت است، درباره احکام صادرشده برای راننده‌ پورشه‌ای که در اصفهان یک نفر را کشته و مرگ وی را بی‌اهمیت جلوه داده بود، توضیح داد.

غلامحسین اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه امروز سه‌شنبه ۱۴ آبان در چهاردهمین نشست خبری خود در مورد تصادف معروف پورشه در اصفهان، اظهار کرد: گفته شد مقصر حادثه دیه را پرداخت می‌کند و دادگاه هم این راننده را به پرداخت دیه و مجازات حبس محکوم کرده است که واقعیت ندارد. 

وی ادامه داد: دادگاه اصفهان رأی بسیار شایسته‌ای صادر کرد و فرد محکوم را به یک فقره پرداخت دیه کامل و ۱۰ فقره پرداخت دیه قبل از فوت که غیرموثر در فوت بوده و ۳ سال حبس هم محکوم کرد که یک سال آن تعلیق شده است. همچنین راننده چون متمول بود، از سفر به خارج از کشور برای ۲ سال ممنوع شد و در مدت تعلیق یک سال هم دادگاه او را به مطالعه ۲ جلد کتاب در مورد کرامت انسان ملزم کرد.

اسماعیلی گفت: محکومیت دیگر این فرد این بود که هر ماه ۴ شبانه‌روز رایگان در یکی از مراکز بهزیستی نگهداری معلولان ناشی از تصادفات به ارائه خدمات پرستاری بپردازد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: این حکم جای تحسین دارد. چرا به جای بیان واقعیت، ذهنیات خود را القا می‌کنیم؟ این حکم برای سایر بخش‌های قضایی نیز یک الگو است.

کد خبر 461794

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha