شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پروازهای خود به فرودگاه‌های نجف و بغداد را قطع کرده‌اند و تنها چند ایرلاین در حال بازگرداندن مسافران خود از عراق به ایران هستند.

airplane map

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی از از کاهش شدید پروازهای نجف تعدادی از ایرلاین ها و قطع شدن پروازهای نجف و بغداد تعدادی دیگر از شرکت های هواپیمایی ایرانی خبر داد.

سامانی گفت: «در حال حاضر بسیاری از پروازها به عتبات عالیات قطع شده است. برخی شرکت‌ها هم که در حال انجام پروازها هستند، صرفا برای بازگرداندن مسافرانی که در فرودگاه نجف منتظر هواپیماهای ایرانی است، به عراق پرواز می‌کنند.»

دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه در حال حاضر تقاضای سفرهای هوایی به سمت عراق وجود ندارد، افزود: : «علت آن انتشار اطلاعیه وزارت امور خارجه است که از مردم درخواست کرد تا اطلاع ثانوی از سفر به شهرهای زیارتی عراق بپرهیزند.»

وزارت امور خارجه از هموطنان خواست سفر به عراق را به تعویق بیندازند

به گفته سامانی، قیمت بلیت های عتبات نیز کاهش یافته و شرکت‌های هواپیمایی متضرر می‌شوند. به همین دلیل با توجه به اطلاعیه وزارت امور خارجه، برخی شرکت‌های هواپیمایی از روز گذشته پروازهای خود به عراق را کاهش داده یا قطع کرده‌اند.

سامانی درباره زمان بازگشت پروازهای عتبات به برنامه پروازی شرکت‌های هواپیمایی گفت: «ازسرگیری پروازهای نجف و بغداد به شرایط داخلی عراق بستگی دارد؛ در حال حاضر در بغداد و برخی دیگر از شهرهای جنوبی عراق تظاهرات وجود دارد.»

کد خبر 461717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha