پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

بوی نامطبوع کفش همیشه موجب شرمساری است و فضا را آزاردهنده می‌کند. به همین دلیل همه به دنبال راهی هستند که بتوانند این بوی نامطبوع را از بین ببرند. در این مطلب ترفندهایی داریم که بتوانید به‌سرعت از بوی بد کفش و پا خلاص شوید.

چاي - فريزر - پودر بچه - روغن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ریدرز دایجست، مواردی همچون باکتری و عرق پا یا حتی آسیب‌دیدگی‌ها می‌تواند سبب ایجاد بوی بد کفش شود، اما با یکسری ترفند خانگی می‌توان از شر این بوی نامطبوع خلاص شد.

  • جوش شیرین

جوش شیرین مطمئنا یکی از بهترین موادی است که بوی بد یک کفش یا کتانی ورزشی را از بین می‌برد. به اندازه دلخواه جوش شیرین را در پاشنه و پنجه کفش بریزید و بگذارید یک شب تا صبح داخل آن بماند. صبح روز بعد پودر را قبل از پوشیدن کفش بیرون بریزید. علاوه بر این می‌توانید بوگیر چندبار مصرف بسازید؛ به این شکل که قسمت پنجه یک جوراب قدیمی را با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین پر کنید سپس آن را گره بزنید و شب‌ها موقع گذاشتن کفش‌ها در جاکفشی این جوراب‌های بوگیر را داخل کفش‌هایتان بگذارید و صبح روز بعد جوراب‌ها را بردارید.

  • نمک

کفش‌های ورزشی و سایر کفش‌های راحتی ممکن است به‌سادگی بدبو شوند، به‌ویژه اگر آنها را بدون جوراب بپوشید. کمی نمک را به دفعات داخل کفش‌های راحتی خود بریزید. نمک می‌تواند رطوبت کفش را جذب کند و بوی بد آنها را از بین ببرد.

  • اسانس روغنی

چند قطره اسانس روغن‌های ضروری را درون کفش بچکانید تا بوی مطبوع‌تری به آنها بدهد. سپس سعی کنید از اکالیپتوس، میخک یا روغن درخت چای استفاده کنید. در صورتی که قصد ندارید روغن را مستقیما داخل کفش بریزید، آن را روی یک تکه کاغذ یا دستمال کاغذی بچکانید و بگذارید یک شب تا صبح در کفش بماند.

  • چای کیسه‌ای

چای سیاه حاوی تانن است که می‌تواند به از بین بردن باکتری‌های موجود در کفش کمک و بوی بد آن را نیز برطرف کند. چای کیسه‌ای را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه در آب جوش قرار دهید. سپس چای کیسه‌ای را بردارید و اجازه دهید خنک شود. آن را به مدت یک ساعت در کفش قرار دهید تا کفش بوی مطبوعی بگیرد. پس از این‌که آن را برداشتید هر مایع اضافی باقی‌مانده در کفش را تمیز کنید.

  • پودر بچه

استفاده از پودر بچه یک اقدام پیشگیرانه است. می‌توانید قبل از به پا کردن کفش‌ها کمی پودر بچه به پاهایتان بزنید تا از ایجاد بوی بد پیشگیری کنید.  

  • فریز کردن

در نهایت اگر هیچ‌کدام از راه‌های گفته شده کارساز نبود، کفش‌هایتان را داخل کیسه بگذارید و آنها را یک شبانه‌روز در فریزر به حال خود رها کنید. این کار باعث کشته شدن باکتری‌های موجود در کفش می‌شود.

کد خبر 461711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha