لندن، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر انگلستان و پادشاهی متحده، با مساحتی بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع و قدمتی حدود دو هزار سال، یکی از سه شهر محبوب گردشگران دنیا است. بناهای تاریخی و برج‌های مدرن، باغ‌های خرّم و پارک‌های محبوب، دریاچه‌ها و رودهای کوچک و بزرگ، مجموعه‌ای از دیدنی‌های طبیعی و مصنوع را در این شهر گرد آورده است.

image-20191104131757-3.jpeg

موزه‌ها و گالری‌های پرشمار، سالن‌های مجلل اجرای موسیقی و نمایش و مجموعه‌ی کم‌نظیری از رویدادهای فصلی و سالانه‌ی هنری، لندن را به یک مرکز مهم هنر و فرهنگ در دنیا تبدیل کرده است.

جاذبه‌های گردشگری لندن آن قدر پرشمار است که در یک یادداشت کوتاه، تنها می‌توان به معرفی اجمالیِ گزیده‌ای از آن پرداخت. با این حال، مروری کوتاه بر مهم‌ترین این دیدنی‌ها که هر یک جزو معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری دنیا است، برای هر علاقه‌مند به گردشگری مفید و حتی ضروری است.

قیمت‌های مختلف بلیط پروازهای تهران – لندن را می‌توانید در مِستربلیط ببینید.

  • تاوِر بریج Tower Bridge

این پل که در ۱۸۸۶ روی رودخانه‌ی تِیمز ساخته شد، یکی از نمادهای شهر لندن و از محبوب‌ترین مقاصد بازدید گردشگران است. تاور بریج یک پل متحرک است؛ یعنی خیابانی که دو سوی رود را به هم وصل می‌کند موقع عبور کشتی‌های مرتفع، از وسط باز شده و به دو طرف رودخانه حرکت می‌کند. گردشگران می‌توانند به داخل برج رفته و موتورخانه‌ی برج را ببینند. همچنین راهروی بالای برج با  کف شیشه‌ای، به بازدیدکنندگان امکان تماشای خیابان و رود تِیمز را از ارتفاع ۴۲ متری می‌دهد.

  • بیگ بِن Big Ben

آن چه به نام بیگ بن شناخته می‌شود، در واقع برج الیزابت  (Elizabeth Tower) نام دارد و بیگ بن، صرفاً نام ناقوس بسیار بزرگی است که در این برج قرار دارد. برج ۹۶ متری الیزابت با ساعت بزرگ و ناقوس معروفش، در ضلع شمالی ساختمان پارلمان قرار دارد که محل برگزاری جلسات مجلس عوام و مجلس اعیان کشور پادشاهی متحده است.

  •  کاخ باکینگهام

محل اقامت رسمی ملکه الیزابت دوم و یکی از معروف‌ترین کاخ‌های سلطنتی دنیا، هر تابستان (ماه‌های آگوست و سپتامبر) درهایش را به روی عموم بازدیدکنندگان می‌گشاید.‌ این کاخ در ۱۷۰۳ میلادی ساخته شده و محل برگزاری بسیاری از مراسم رسمی سلطنتی است. تعویض شیفت نگهبانی روبروی این کاخ، طی مراسم ۴۵ دقیقه‌ای و با اجرای منظم سربازان قرمزپوش، شاید به اندازه‌ی خود کاخ معروف باشد.

  • هاید پارک

    هاید پارک فضای سبز وسیعی است که در مرکز لندن، شکارگاه هنری هشتم بوده و از ۱۶۳۷، درهایش به روی عموم مردم باز شده است. با احتساب باغ‌های کنزینگتون که در مجاورت آن قرار دارد، مساحت این فضای سبز به ۲۵۳ هکتار می‌رسد. فضای سبز، دریاچه‌های مصنوعی و آب‌نماهای هاید پارک، محل تفرج، قایق‌سواری و بازدید گردشگران و مردم محلی است.

  • چشم لندن London Eye

این چرخ و فلک ۱۳۵ متری، در زمان افتتاح در سال ۲۰۰۰ بلندترین چرخ و فلک دنیا بود. امروزه هم پربازدیدترین جاذبه‌ی گردشگری انگلستان است؛ البته بدون احتساب جاذبه‌های بدون بلیط و رایگان. لاندن آی مجاور رود تِیمز است و در کناره‌ی جنوبی آن  (South Bank) قرار دارد، که خود محل بازدید و عبور بسیاری از گردشگران است. هر کدام از سی و دو کابین کپسولی شکل این چرخ و فلک، برای ۲۵ بازدیدکننده جا دارد و با دیواره‌ی شیشه‌ای، به گردشگران اجازه می‌دهد شهر را از ارتفاع تماشا کنند.

آن چه از نظر شما گذشت، مرور کوتاهی بود بر تعدادی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری شهر لندن. در قسمت بعدی همین مطلب، تعداد بیشتری از دیدنی‌های لندن را معرفی و مرور خواهیم کرد.

برای دیدن قیمت بلیط پروازهای تهران - لندن  از سایت یا اپلیکیشن موبایل مستر بلیط استفاده کنید.

کد خبر 461657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha