دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
۰ نفر

رضا نیک نام‌ـ خبرنگار: نخستین دوره از انتخابات شورای دانش‌آموزی در سال تحصیلی ۹۹‌ـ ۹۸ در مدرسه ابتدایی امام جعفر صادق(ع)، یکی از واحدهای نمونه دانش‌آموزی اداره آموزش و پرورش منطقه۱۸ برگزار شد.

شورای دانش آموزی

«داریوش روستا» مدیر مدرسه ابتدایی امام جعفر صادق(ع) درباره نحوه و چگونگی برگزاری انتخابات شورای مدرسه به خبرنگار همشهری محله توضیح می‌دهد: «برای حضور پرشور دانش‌آموزان در این دوره از انتخابات «شورای مدرسه» از ابتدای مهر سال جاری اطلاعاتی را از طریق معلمان و کادر آموزشی در اختیار دانش‌آموزان پایه‌های مختلف تحصیلی قرار دادیم تا آنها ابتدا با مفاهیمی همچون «شورا»، «تعاون و همکاری»، «نقش شورا در عمران و آبادانی مدرسه» و... آشنا شوند و سپس بتوانند در جریان انتخابات شورای مدرسه هدفشان را مشخص کنند و در امور مختلف تأثیرگذار باشند. در این دوره از انتخابات شورای مدرسه، تعدادی از دانش‌آموزان برای عضویت در این تشکل نامنویسی کردند و عده‌ای نیز با تشکیل گروه‌های چندنفری در کلاس‌های درس، برای افزایش رأی نماینده مورد نظر خود تلاش کردند.»

وی با بیان اینکه کودکان و نوجوانان با شرکت در انتخابات شورای دانش‌آموزی نخستین گام و تجربه عملی را برای فعالیت‌های اجتماعی و مدنی برمی‌دارند اضافه می‌کند: «بی‌دلیل نیست که همیشه از مدرسه به‌عنوان خانه دوم بچه‌ها یاد شده است. در واقع فضای مدرسه و کلاس درس به گونه‌ای است که دانش‌آموزان مدام به دنبال یادگیری و کسب تجربه تازه هستند و به نظر می‌رسد باید این‌گونه فرصت‌ها به بچه‌ها داده شود تا آزادانه و با دراختیار گرفتن‌تریبون بتوانند دیدگاه و نظرشان را بیان کنند. نباید فراموش کرد که این مسئله تأثیر بسیار مثبتی در افزایش اعتماد به نفس دانش‌آموزان برای حضور در اجتماع و فعالیت‌های اجتماعی دارد.»

این‌طور که روستا عنوان می‌کند؛ در این دوره از انتخابات شورای مدرسه حدود ۶۰۰نفر از دانش‌آموزان پایه اول تا ششم ابتدایی شرکت کرده‌اند.

وی می‌گوید: «طبق زمان‌بندی انجام شده، دانش‌آموزانی که به‌عنوان نماینده شورا در این دوره از انتخابات شرکت کرده بودند برای تبلیغات میدانی یک هفته زمان داشتند تا برنامه‌ها و ایده‌های خود را مطرح کنند. پس از این مرحله صندوق اخذ رأی در محل مناسب جانمایی شد و دانش‌آموزان این مدرسه رأی خود را به داخل صندوق انداختند.

قرار است که پس از شمارش آرا، منتخبان در کارگروه‌های تخصصی از جمله «محیط‌زیست»، «ورزش» و... فعالیت کنند. همچنین این شورا یکی از دانش‌آموزان را به‌عنوان «شهردار مدرسه» انتخاب خواهد کرد.

کد خبر 461647

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha