انتشارات فرهنگ معاصر کتابی درباره درختان منتشر کرده است. کتاب «زندگی رازآمیز درختان» اثر پتر وول‌لبن، یک جنگلبان آلمانی است.

پتر وول‌لبن

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، پتر وول‌لبن (Peter Wohlleben) تجربه سال‌ها کار جنگلبانی را با مقالات و کتاب‌های دانشمندان زیست‌شناس و گیاه‌شناس در هم آمیخته و کتاب زندگی رازآمیز درختان را نوشته است. این کتاب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ در لیست کتاب‌های پرفروش آلمان قرار داشته و تاکنون به ۲۵ زبان ترجمه شده است. 

نویسنده در این کتاب، زندگی درختان را به عنوان موجوداتی زنده به تصویر کشیده است که مانند باقی موجودات با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. 

به گمان این جنگلبان آلمانی، درختان از یکدیگر تاثیر می‌گیرند و حیات اجتماعی منحصر به خود را دارند. با این نگاه، سلامت و بیماری هر درخت، بر درختان دیگر و بر اکوسیستم جنگل اثر می‌گذارد. 
او معتقد است درختان هم می‌توانند با هم سخن بگویند، اما بی‌شک نمی‌توان آن را شنید، چرا که بیان آن‌ها به گونه‌ای دیگر است. 

وول‌لبن با زبان ساده‌ و لحنی نرم، در قالب فصل‌هایی کوتاه به شرح زندگی درختان پرداخته است. او نکاتی از زندگی درخت را پیش روی ما قرار داده که پیش از خواندن این کتاب نمی‌دانستیم و ما را شگفت‌زده می‌کند.

زندگی راز آمیز درختان را سوزان گویری، زبان‌شناس و مترجم زبان آلمانی به فارسی برگردانده است. از او کتاب‌های دیگری از جمله آناهیتا در اسطوره‌های ایرانی، کوروش بزرگ: پژوهشی درباره ریشه‌شناسی نام بنیانگذار هخامنشیان، زبان آلمانی و ریشه تاریخی آن و دستور زبان محاوره‌ای آلمانی منتشر شده است. این کتاب در قطع پالتویی با ۳۶۶ صفحه منتشر شده است.

کد خبر 461644

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha