رئیس و ارشدترین مقام اجرایی شرکت مکدانلد به اتهام زیر پا گذاشتن سیاست‌های شرکت و داشتن رابطه با یک کارمند ناچار به کناره‌گیری از جایگاه خود در این غول فست‌فودی شد.

استيو ايستربروك رئيس مكدانلد

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از گاردین، شرکت آمریکایی مکدانلد برقرار کردن رابطه عاشقانه با کارکنان و کارمندان مستقیم و غیرمستقیم این شرکت را ممنوع اعلام کرده و استیو ایستربروک بریتانیایی عالی‌ترین مقام اجرایی مکدانلد است که قربانی زیر پا گذاشتن این سیاست می‌شود. نکته عجیب اینکه ارتباط ایستربروک با کارمند مکدانلد با رضایت دو طرف انجام شده اما همین هم سرپیچی از قانون شرکت است.

رئیس بزرگ‌ترین غول آمریکایی دنیای فست‌فود در ایمیلی که به کارمندانش فرستاده، اشتباه خود را پذیرفته و در عین حال تاکید کرده است: «با توجه به ارزش‌های شرکت، با نظر هیات مدیره موافقم که امروز زمان کنار رفتن من است.» مدیران ارشد مکدانلد روز جمعه پس از بررسی دقیق‌تر موضوع رای به کنار گذاشتن ایستربروک دادند و قرار است جزئیات مربوط به پرونده امروز دوشنبه در اختیار مقام‌های مسئول قرار بگیرد.

ایستربروک ۵۲ ساله در ۱۹۹۳ به مکدانلد پیوست و سال ۲۰۰۶ به ریاست شاخه بریتانیا منصوب شد. او همزمان ریاست شعبه‌های شمال اروپا را هم بر عهده داشت و بر کار ۱۸۰۰ رستوران مکدانلد در این منطقه نظارت می‌کرد. این مدیر ارشد در ۲۰۱۱ حدود سه سال از مکدانلد جدا و در ۲۰۱۳ به ریاست دفتر جهانی در ایلینوی منصوب شد. دو سال بعد ایستربروک رئیس و ارشدترین مدیر اجرایی مکدانلد شده بود.

هیات مدیره مکدانلد روز یکشنبه کریس کمپچینسکی را به ریاست و مدیریت ارشد اجرایی خود برگزید. او پیش‌تر ریاست مکدانلد آمریکا را با بیش از ۱۴ هزار رستوران بر عهده داشت. این شرکت روز سه‌شنبه در حالی گزارش عملکرد سه ماه سوم ۲۰۱۹ را منتشر می‌کند که دو هفته پیش از کاهش دو درصدی درآمد خالص به دلیل هزینه‌های بازسازی برخی رستوران و تغییر در شیوه ارسال سفارش‌ها خبر داده بود.

ارزش سهام مکدانلد در بازار وال‌استریت حدود ۷.۵ درصد در چند ماه اخیر کاهش یافته، هر چند هنوز ۹.۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالاتر است. جدایی ایستربروک از مکدانلد و لزوم پرداختن غرامت چند ده میلیون دلاری به او می‌تواند تا حدودی به اعتبار و ارزش سهام مکدانلد آسیب برساند.

کد خبر 461598

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha