زندگی یک مرد چینی که با ۹ انگشت در یک پایش متولد شده بود، با یک جراحی برای برداشتن انگشتان اضافی به حالت عادی بازگشت.

polydactyly

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل، این مرد ۲۱ ساله از شهر لوفنگ در جنوب چین که آجون نام دارد، سال‌ها بود که از ناهنجاری پایش احساس شرمندگی می‌کرد و در روابطش با دیگران دچار اشکال بود. آجون در نهایت تصمیم این مشکل را حل کند.

این عارضه را که در آن فرد در یک دست یا یک پا بیش از پنج انگشت دارد، پلی‌داکتیلی می‌نامند. در جریان رشد رویان در رحم مادر، ابتدا دست‌ها و پاهایش شبیه به پارو است و حدود هفته ششم یا هفتم بارداری که شکاف‌های روی این پاروها ایجاد می‌شود و انگشتان شکل می‌گیرند. پلی‌داکتیلی بی‌نظمی در این روند نموی دست‌ها و پاها ایجاد می‌شود. اگر یک انگشت منفرد به طور نادرست به دو بخش تقسیم شود، یک انگشت اضافی تشکیل می‌شود.

اندازه این انگشت‌های اضافی ممکن است از یک برآمدگی کوچک تا یک انگشت کامل و دارای کارکرد کامل متفاوت باشد. این انگشت اضافی ممکن است فقط با پوست یا اعصاب به بقیه بدن چسبیده باشد یا دارای بخش‌های طبیعی باشد و به یک مفصل یا استخوان اضافی در دست یا پا وصل باشد.

گرچه این ناهنجاری در مجموع عارضه نادری است، اما در میان ناهنجاری‌های دست‌ها و پاها از جمله شایع‌ترین‌ها است و ۴۵ دست ناهنجاری‌های مادرزادی پا را تشکیل می‌دهد.

پزشکان در یک جراحی ۹ ساعته چهار انگشت اضافی پای او را برداشتند و یک انگشت شست بزرگ جدید برای او ساختند. پزشکان می‌گویند اینکه چنین ناهنجاری تا این سن بالا درمان نشده باشد، بسیار نادر است.

از آنجایی طبیعی‌ترین انگشت پای او به سمت بیرون قرار داشت، جراحان تصمیم گرفتند این انگشت را به سمت داخل در مطلوب‌ترین وضعیت قرار دهند و جایگزین انگشت پنجم کنند و یک انگشت شست بزرگ جدید برای او بسازند.

آجون اکنون دوران نقاهت پس از جراحی را می‌گذراند و در چند هفته آینده از بیمارستان مرخص خواهد شد.

کد خبر 461537

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha