نتایج مطالعه‌ای با موضوع تاثیر محیط و فاکتورهای آن بر ابتلای افراد به بیماری دیابت نوع ۲ منتشر شده است که ارتباط این دو مقوله را نشان می‌دهد. 

دیابت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گروهی از محققان آمریکایی در مطالعه‌ای به بررسی تاثیر فاکتورهای محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ پرداختند. آنها در این مطالعه تاثیر کیفیت محیط زندگی را بر این موضوع در بیش از ۳ هزار منطقه در آمریکا بررسی کردند و نتایج به تفاوت‌های چشمگیری بین مناطق شهری و روستایی پی بردند. این تحقیق نشان داد که چندین فاکتور محیطی بر خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ اثر می‌گذارند.

براساس یافته‌های این مطالعه، موارد ابتلا به دیابت نوع ۲ طی چند سال اخیر در آمریکا افزایش یافته و در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۲ هر سال ۴/۸ درصد به تعداد آنها افزوده شده‌ است.

محققان در این مطالعه شاخص‌هایی برای کیفیت زیست‌محیطی ارائه کردند که شامل اطلاعاتی در مورد کیفیت هوا، آب و خاک و فاکتورهای جامعه‌شناختی (میانگین درآمد خانوار، تحصیلات و میزان جرائم خشونت‌بار) در مناطقِ مورد نظر بود.

آنها با ارزیابی اطلاعات به دست آمده تاکید کردند که در مجموع کیفیت نامناسب محیط زندگی با افزایش موارد ابتلا به دیابت نوع ۲ مرتبط است.

کد خبر 461534

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha