همشهری آنلاین: رئیس شورای شهر تهران گفت: امیدواریم موضوعی که از سوی پلیس درباره طرح ترافیک مطرح شده در شورای ترافیک بررسی و تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

محسن هاشمي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، محسن هاشمی در پایان جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا و اظهارنظرهای پلیس و بعضاً موضوعاتی که در این زمینه پلیس مطرح می‌کند، عنوان کرد: موضوع طرح ترافیک بسیار فراگیر و مهم است. در واقع صلاح نیست من در این خصوص اظهارنظر کنم. لذا اجازه دهید این موضوع در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و کمیسیون تخصصی شورا یعنی کمیسیون حمل و نقل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امیدوارم فشارها برای این کار خیر باشد، اضافه کرد: قطعا شورا در ارتباط با طرح کنترل آلودگی هوا تصمیم‌گیرنده نیست و این موضوع در شورای ترافیک مورد بحث و در نهایت تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد و شورا در این ارتباط تنها در خصوص وضع عوارض و برخی تسهیلات برای گروه‌های خاص تصمیم‌گیرنده است. امیدواریم موضوعی که از سوی پلیس مطرح شده است در شورای ترافیک بررسی و تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

وی در تشریح مصوبات جلسه روز یکشنبه شورای شهر تهران، اظهار کرد: این نخستین جلسه‌ای است که پس از پایان تعطیلات طولانی برگزار می‌شود که البته جلسه آرامی بود. در ابتدا سه نفر از اعضا تذکرات خود را مطرح کردند و در ادامه طرح الزام شهرداری به ارائه لایحه دستورالعمل توده ساختمان‌های پهنه سکونت بر اساس پاکت حجمی، در دستور کار قرار گرفت و اعضا پس از بحث و بررسی این طرح با یک فوریت آن موافقت کردند.

وی اضافه کرد: در ادامه، طرح تعیین تکلیف اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت. همچنین ورود سازمان‌ها و شرکت‌ها به عرصه بورس که در واقع در گذشته به تصویب شورا رسیده بود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اصلاحات و اضافه شدن یک تبصره، به تصویب اعضای شورا رسید.

هاشمی تصریح کرد: این مصوبه پیش‌تر در هیات تطبیق فرمانداری تهران به تصویب رسیده بود؛ اما در وزارت کشور ایراداتی به این اساسنامه گرفته شده بود که در جلسه امروز این ایرادات بررسی و در نهایت برطرف شدند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور پنج ایراد را به این مصوبه وارد دانسته بود، افزود: پس از قرائت این ایرادات توسط حسن رسولی اعضا با پیشنهادات مطرح شده در جهت حل ایرادات موافقت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود ۴۳ موسسه، سازمان و شرکت وابسته به شهرداری تهران فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: به لحاظ قانونی برخی از آن‌ها دچار اشکالاتی هستند از جمله آنکه اساسنامه ندارند و در طول مدت ۱۰ سال گذشته تعدادی از آنها نتوانستند مجوز خود را از وزارت کشور دریافت کنند.

هاشمی در پاسخ به پرسشی در خصوص انتصابات انجام شده در شهرداری تهران، گفت: نباید در موضوع انتصابات قرار مدارهای سیاسی مدنظر قرار گیرد. باید در فرآیند انتصابات به طور اکید به موضوع شایسته‌سالاری توجه شود.

کد خبر 461508
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha