همشهری‌آنلاین: فرزند ارشد ترامپ ادعا کرد: هر روز، توییتر و اینستاگرام بیشتر و بیشتر، پست‌های مرا از گاه‌شمار افراد بر می‌دارند.

كتاب پسر دونالد ترامپ 833

دونالد ترامپ جونیور، فرزند ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در کتابی با عنوان «ماشه چکانده‌شده: چگونه چپ با نفرت پیش می‌رود و می‌خواهد ما را ساکت کند»، مدعی شد که بعد از پدرش با بالاترین تعداد تهدیدهای مرگ روبه‌رو شده است و رسانه‌های اجتماعی او را گرفتار «محدودسازی نامحسوس» کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از هیل، ‌ فرزند ارشد رئیس‌جمهور آمریکا در کتابش توضیح می‌دهد که چطور قربانی «محدودسازی نامحسوس» شده است.

"محدودسازی نامحسوس" مفهوم جدیدی نیست. معمولا از این روش در فروم‌ها و برخی شبکه‌های اجتماعی به عنوان جایگزینی برای مسدود کردن حساب‌های کاربری مشکل‌ساز استفاده می‌شود.

در واقع با استفاده از "Shadow banning" به جای آن‌که دسترسی یک کاربر به دلیل فعالیت ناصحیح (اعم از پست‌ها و مطالب خارج از چهارچوب قوانین وب‌سایت یا فروم) به حساب کاربری به کلی مسدود شود، پست‌ها و کامنت‌های او تنها برای خودش به نمایش در می‌آید و سایر کاربران آن‌ها را مشاهده نمی‌کنند. هدف از این کار حفاظت محیط کاربری از محتواهای آزاردهنده به گونه‌ای است که فرد خاطی به تدریج به دلیل عدم مشارکت کاربران در پست‌ها و محتواهای منتشر شده توسط او، محیط را ترک کند.

ترامپ جونیور نوشت: «با گذشت هر روز، توییتر و اینستاگرام بیشتر و بیشتر، پست‌های مرا از گاه‌شمار افراد بر می‌دارند. افرادی که تصاویر مرا پسندیده یا به اشتراک گذاشتند از بروز مشکلات ناگهانی در حساب‌ها یا از دسترس خارج شدن موقت سیستم‌هایشان گزارش داده‌اند. ما تا کجا می‌توانیم صدای کسی را خاموش کنیم و نگذاریم تا پیام‌هایش منتشر شود؟ اگر با فردی مثل من با میلیون‌ها دنبال‌کننده این کار را می‌کنند، با بقیه چه می‌کنند؟»

کد خبر 461473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha