همشهری آنلاین: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر گفت: ۶ کیلومتر از شبه جزیره میانکاله بهشهر به عنوان عرصه منابع طبیعی و محیط زیست وقف است و طرح دعوی به مراجع قضایی شده‌ است.

ميانكاله

ایرنا نوشت: حجت‌الاسلام ابوذر زارعی کیاپی رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر گفت: اراضی ملی وقف شده در میانکاله واقع در منطقه قلعه پلنگان این شبه جزیره است و یکی از مواد اختلاف بین منابع طبیعی و محیط زیست با سازمان اوقاف است.

وی اضافه کرد: در این راستا از سوی اوقاف طرح دعوی شده است و پرونده در شعبه ۱۶ دادگاه ساری در حال بررسی است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با اشاره به اینکه مستندات این وقف و نامه اداره ثبت اسناد در پرونده موجود است؛ گفت: ۶ کیلومتر از اراضی واقع در منطقه قلعه پلنگان شبه جزیره میانکاله بهشهر به نیت آموزشی بر اساس مستندات وقف شده است.

زارعی کیاپی  همچنین در مورد وقف بودن بازار روز بهشهر و مشکلاتی که در این راستا ایجاد شده است؛ گفت: کل بازار روز بهشهر وقف است و باید  درآمد حاصل، برای مسجد جامع بهشهر هزینه شود که در این راستا با تخت‌نشینان این بازار به مشکلاتی برخوردیم که در کمیسیون املاک اوقاف بررسی و ساماندهی انجام می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به ۲ وقف جدید در بهشهر در سال جاری گفت: ساخت مسجد و زینبیه مدافعان حرم و همچنین هزینه برای مسجد صاحب الزمان (عج) از وقف‌های جدید امسال به ارزش بیش از  ۵ میلیارد ریال بوده است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر با بیان اینکه در سال جاری ۴ سند برای ۴ موقوفه در روستای کلاک اخذ شده است؛ گفت: درآمد حاصل از این موقوفات بر اساس اجرای امینانه نیت واقفین هزینه می‌شود.

در شهرستان بهشهر، ۴۰ امامزاده، ۸۰۰ موقوفه و بیش از ۳۲۰۰ رقبه تحت نظر اداره اوقاف و امور خیریه است.

کد خبر 461411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha