همشهری آنلاین: همزمان با پایان یافتن مهلت نصب نرخنامه‌های مصوب و رسمی، طرح تشدید بازرسی و برخورد با نانوایی‌های متخلف از امروز در تهران آغاز می‌شود.

نانوايي نان بربري

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس اتاق اصناف تهران در گفتگوی صبحگاهی با رادیو ایران درباره نرخ‌های رسمی نان گفت: «تمام نانوانی‌های یارانه‌ای و آزادپز موظفند نرخنامه رسمی را در واحدهای صنفی خود برابر دیدگان مشتریان نصب کنند و مهلت این کار روز شنبه ۱۱ آبان به پایان رسید. از امروز نظارت‌ها و بازرسی‌ها بیشتر و با واحدهای متخلف طبق قانون برخورد می‌شود.»

قاسم نوده فراهانی با اشاره به اینکه نانوایی‌ها دو گونه آرد یارانه‌ای و آزاد دریافت می‌کنند و بهای نان هم بر همین اساس تعیین می‌شود، افزود: «نانوایی‌ها بر اساس جایگاه صنفی خود باید نان ساده تحویل مردم و مشتریان بدهند. بر این اساس، هر گونه تغییر در اندازه و حجم و افزودن کنجد و سبزی و سبوس به نان به درخواست مشتری انجام می‌شود و مشتری هم باید هزینه سفارش خود را پرداخت کند.»

رئیس اتاق اصناف تهران درباره برخورد با نانوایی‌های متخلف هم گفت: «گروه‌های نظارت و بازرسی اگر به یک واحد صنفی بربخورند که نرخنامه مصوب را نصب نکرده یا نان را به قیمتی جز قیمت رسمی و قانونی عرضه می‌کند، در مرحله اول سهمیه آرد آن واحد متخلف قطع می‌شود. مرحله بعدی و نهایی برخورد هم پلمب شدن واحد صنفی به دلیل سرپیچی از قانون است.»

نوده فراهانی در پاسخ به پرسش مجری رادیو درباره عرضه شدن اقلامی جز نان در نانوایی‌ها از جمله زعفران و کشمش هم چنین اظهار نظر کرد: «فروختن هر چیزی جز نان در نانوایی‌ها به دلیل تداخل صنفی تخلف است و نانوایی‌ها نباید برای کسب درآمد جانبی و بیشتر جنس و کالایی جز نان در واحد صنفی خود بفروشند.»

کد خبر 461407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    باسلام، علاوه بر نان در نانوائیها در یکی از نانوایی های تافتونی در میدان جمهوری، کشمش، مویز، شیره انگور و ... نیز می فروشند.