همشهری آنلاین: اداره کل هواشناسی هرمزگان اعلام کرد که توفان حاره‌ای ماها (MAHA) که در شمال اقیانوس هند فعالیت دارد، در حال حاضر تاثیری بر روی سواحل استان هرمزگان ندارد.

توفان حاره‌ای ماها

ایرنا نوشت: کیانوش عارفی، معاون اداره‌کل هواشناسی استان هرمزگان با اعلام این مطلب، گفت: توفان حاره‌ای ماها هم اکنون در موقعیت جغرافیایی فعلی ۱۶.۲ درجه عرض شمالی و ۶۸.۶ درجه طول شرقی با سرعت باد مرکزی ۹۰ کیلومتر بر ساعت قرار دارد.

وی افزود: در۲۴ ساعت آینده نیز موقعیت جغرافیایی این توفان در ۱۷.۵ درجه عرض شمالی و ۶۶.۵ درجه طول شرقی با سرعت باد مرکزی ۱۱۷ کیلومتر بر ساعت است.

وی بیان داشت: این توفان هم اکنون تاثیری بر روی سواحل هرمزگان ندارد و پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده نیز تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی سواحل استان نداشته باشد.

  • پیش‌بینی وزش باد شدید بر روی خلیج فارس و تنگه هرمز

کارشناس هواشناسی هرمزگان یادآور شد: در۲۴ ساعت آینده وزش باد به نسبت شدید غربی بر روی خلیج فارس و غرب تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود که سبب مواج شدن این مناطق دریایی خواهد شد.

عارفی گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک و صیادی از رفت وآمد دریایی در مناطق یاد شده خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت رفتن ایمن سایر شناورها نیز صورت گیرد.

وی یادآور شد: یکشنبه ۱۲ آبان ماه در ساعات صبح از میزان سرعت باد غربی کاسته خواهد شد.

معاون هواشناسی هرمزگان گفت: در سایر نقاط استان نیز شرایط آرامی حاکم خواهد بود و از نظر دمایی در سه روز آینده افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 461379
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha