همشهری آنلاین: یک گروه راستگرای آلمان با ارسال یک رایانامه به یکی از دو رهبر حزب سبزهای این کشور، وی را به مرگ تهدید کردند.

جم اوزدمیر

به گزارش ایرنا، یک گروه راست افراطی آلمان موسوم به «لشکر سلاح اتمی» با ارسال یک رایانامه به «جم اوزدمیر» از رهبران حزب سبزهای آلمان، وی را تهدید به مرگ کرد.

به گزارش خبرگزاری د. پ. آ. نام اوزدمیر در صدر فهرست اسامی است که این گروه به دفتر وی ارسال کرده و در آن مدعی شده که قصد کشتن آنها را دارد.

به گفته سیاستمدار ۵۳ ساله حزب سبزها، نامه این گروه راست افراطی که نام خود را از یک گروه مشابه در آمریکا گرفته، در اختیار پلیس فدرال و اداره فدرال مبارزه با جنایت قرار گرفته است.

این در حالی است که طی هفته های اخیر اظهارات این نماینده ترک‌تبار پارلمان آلمان، خشم هواداران ناسیونالیست ترکیه را نیز برانگیخته است.

اوزدمیر، از رهبران سرشناس حزب سبزهای آلمان در این رایانامه اینگونه تهدید شده است: «هنوز قطعی نیست که شما را کی و کجا اعدام کنیم. شاید در یک گردهمایی عمومی باشد و شاید هم در محل سکونت به سراغتان بیاییم».

پلیس آلمان در روزهای گذشته بار دیگر بر تهدید روزافزون نیروهای راست افراطی تأکید کرده است.

در همین رابطه دویچه وله می نویسد: اوزدمیر به خاطر مخالفت جدی با بیگانه‌ستیزی، خشم و نفرت نیروهای راست افراطی را برانگیخته است، اما افزون بر آنها ناسیونالیست‌های هوادار رجب طیب اردوغان نیز بارها او را به مرگ تهدید کرده‌اند و به همین خاطر تحت حفاظت پلیس زندگی و فعالیت می‌کند.

با این حال اوزدمیر به رسانه‌ها گفته است: من از حمایت پلیس سراسری آلمان برخوردار هستم. اما بسیاری از سیاستمداران محلی و فعالان متعهد از چنین حمایتی برخوردار نیستند.

در واکنش به فعالیت های خشونت بار راستگرایان، کابینه آلمان روز چهارشنبه قوانینی برای مقابله با این جریان به‌تصویب رساند که شامل اعمال مقرراتی سخت‌تر در زمینه مالکیت سلاح و نظارت بیشتر بر انتشار مطالب نفرت‌انگیز در اینترنت می‌شود.

این تصمیم دولت آلمان در واکنش به افزایش جرم و جنایت گروه های راست که از نفرت نشات می گیرد، اتخاذ شده است. ‌

دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پی کشته شدن یک سیاستمدار طرفدار مهاجرت در این کشور و حمله فردی مسلح به یک کنیسه و مغازه ای در شهر هاله واقع در ایالت زاکسن، ‌تحت فشار قرار گرفته است.

کد خبر 461361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha