همشهری آنلاین: سخنگوی نیروی های مسلح اکستان اعلام کرد، ارتش در چارچوب قانون اساسی از دولت حمایت می کند و تلویحا هشدار داد؛ به هیچ کس اجازه داده نخواهد شد که بی‌ثباتی در پاکستان ایجاد کند.

آصف غفور

به گزارش ایرنا به نقل از رادیوی دولتی پاکستان، سرلشکر "آصف غفور" گفت، ارتش یک نهاد ملی و بیطرف است که به برتری قانون اساسی و قانون باور دارد و همواره از دولت منتخب حمایت می کند.

مواضع سخنگوی ارتش پاکستان همزمان با حضور ده‌ها هزار نفر از معترضان ضددولتی در اسلام‌آباد در حالی عنوان می‌شود که "مولانا فضل الرحمان" رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل و رهبر معترضان با اشاره تلویحی به پشتیبانی ارتش از دولت عمران‌خان، از نهادهای کشور خواست تا دست از حمایت از آنچه که وی دولت دست‌نشانده خواند، بردارد.

سخنگوی ارتش پاکستان افزود: رهبر مخالفان سیاسی باید منظور خود از نهادهای کشور را روشن کند.

غفور با اشاره به تظاهرات احزاب مخالف پاکستان و آنچه آنها درباره تقلب در انتخاباتی که موجب روی کار آمدن "عمران خان" به عنوان نخست وزیر پاکستان شد، گفت، ارتش در روند انتخابات، مسولیتی را که طبق قانون و قانون اساسی به عهده اش است، ‌ به طور کامل انجام داد.

غفور خاطر نشان کرد، مخالفان به جای متهم کردن ارتش در خیابان ها، ‌ از امکان استفاده از حق قانونی و طرح ادعا در موسسات ذیصلاح برخوردارند. مسایل و مشکلات دمکراتیک باید به شیوه دمکراتیک حل و فصل شود.

وی همچنین از ادامه تنش ها در خط کنترل و اجحاف هندی ها به مردم جامو و کشمیر خبر داد و افزود، در چنین شرایطی، اغتشاش و ناآرامی در کشور به مصلحت کشور نیست.

احزاب مخالف دولت پاکستان جمعه با تجمع در اسلام آباد خواستار برکناری عمران خان از نخست وزیری شدند.

کد خبر 461359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha