همشهری آنلاین: وزیر علوم گفت: موارد مورد اختلاف در شیوه‌نامه انضباطی تا زمان اصلاح برخی نواقص، بر اساس روح حاکم بر قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی ابلاغ شده از سوی رئیس‌جمهوری به نفع دانشجویان تفسیر شود.

منصور غلامی

ایرنا نوشت: منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره اعتراض‌های صورت گرفته به ابلاغ شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان توسط وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت، تاکید کرد: هدف تدوین‌کنندگان این شیوه‌نامه، بهبود روند رسیدگی به پرونده‌های انضباطی در دانشگاه‌ها و حفاظت از حقوق قانونی دانشجویان است و مسئولان دانشگاه‌ها باید در روند رسیدگی به پرونده‌های انضباطی نهایت دقت را در حفاظت از حقوق دانشجویان به کار بندند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد انتقادات و اعتراض‌های متعدد به این شیوه‌نامه، اظهار داشت: وزارت علوم از همه انتقادات حتی تندترین آنها استقبال می‌کند. به طور طبیعی ممکن است این شیوه‌نامه نقاط ضعفی هم داشته باشد که باید با بهره‌مندی از نظر کارشناسان، دانشجویان و در گفت‌وگویی انتقادی که میراث نهاد دانشگاه است، مرتفع شود.

وزیر علوم ادامه داد: برای رصد مداوم نحوه اجرای این آیین‌نامه در ۶ ماه نخست ابلاغ آن به سازمان امور دانشجویان ماموریت داده خواهد شد.

غلامی افزود: تا زمان اصلاح برخی نواقص، موارد مورد اختلاف در شیوه‌نامه انضباطی بر اساس روح حاکم بر قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی ابلاغ شده از سوی رئیس‌جمهوری به نفع دانشجویان تفسیر شود.

وی خاطرنشان کرد: هر چند تعداد دانشجویانی که درگیر مسائل انضباطی می‌شوند بسیار اندک است اما وزارت علوم در نظر دارد در هفته‌های آینده جلساتی را با کارشناسان امور حقوقی، انضباطی و نمایندگانی از دانشجویان منتقد شیوه‌نامه برای شناسایی و مرتفع کردن ایرادات آن برگزار کند.

پایان هفته گذشته، اعتراض‌هایی به شیوه‌نامه انضباطی سال ۹۸ دانشجویان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و معاونت حقوقی ریاست جمهوری از بررسی و اصلاح این شیوه‌نامه با همکاری تشکل‌های دانشجویی خبر داد. همچنین رئیس‌جمهوری در جلسه روز چهارشنبه هشتم آبان ماه هیات دولت به وزرای علوم و بهداشت تاکید کرد که با تشکل‌های دانشجویی برای حل این مسئله مراودات بیشتری داشته باشند.

کد خبر 461279
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha