مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۸
۰ نفر

جمعیت روستایی قم در همه بخش‌های این استان پراکنده اند؛ قم دارای یک شهرستان به همین نام و ۵ بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از ۵ درصد جمعیت کل استان است.

بوم گردي

به گزارش همشهری، طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ نفر است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند. بیشتر روستاهای قم از ظرفیت‌ مناسبی برای ایجاد فضاهای بوم‌گردی دارند و به همین دلیل قرار است بزودی این طرح در بیشتر روستاهای استان اجرایی شود.  

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قم گفت: برای اجرای این طرح، آموزش‌های لازم به روستاییان داده خواهد شد و آنان فضاهایی در داخل خانه هایشان یا در دل طبیعت روستا را به همان سبک سنتی، برای پذیرایی از گردشگران آماده می‌کنند. «سجاد چهرگانی» بیان کرد: با اجرای این طرح فرهنگی و خدماتی، بسیاری از روستاییان حتی می‌توانند یک اتاق از خانه خود را به عنوان مکان استقرار گردشگران مناسب سازی کنند و به درآمد قابل توجهی از محل اقامت میهمانان دست یابند.

وی ادامه داد: رونق یافتن بازار فروش صنایع دستی و سایر محصولات تولید شده توسط روستاییان از دیگر مزایای اجرای طرح بوم گردی و حضور پرتعداد گردشگران علاقه مند به طبیعت در روستاهای قم است. چهرگانی گفت: حفظ جمعیت ساکن در مناطق روستایی فقط با ایجاد اشتغال پایدار و تأمین معیشت روستاییان امکان پذیر است و در این مورد اجرای طرح بوم گردی می تواند نقش مهم و تأثیر گذاری داشته باشد. وی بیان کرد: حضور در مناطق روستایی قم به دلیل دارا بودن شرایط آب و هوایی و طبیعت مطلوب، برای بسیاری از گردشگران داخلی و بین المللی جذاب خواهد بود و می‌توان با فراهم کردن امکانات و خدمات مورد نیاز ایشان در قالب اجرای طرح بوم گردی، زمینه تحول اقتصادی در این مناطق را فراهم کرد.

کد خبر 461275

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha