همشهری آنلاین: معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از توقف روند نزولی سطح تراز دریاچه ارومیه طی نیمه دوم سال ۹۸ خبر داد.

درياچه اروميه

مهر نوشت: حجت جباری در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه با بیان اینکه با سرد شدن هوا و شروع بارندگی‌های پاییزه روند کاهش سطح تراز دریاچه ارومیه متوقف شده است، گفت: سطح تراز دریاچه ارومیه با سرد شدن هوا در تراز ۱۲۷۱.۲۳ متر متوقف شده است.

وی با بیان اینکه در ادامه سال آبی جاری با شروع آبگیری دریاچه ارومیه از طریق رودخانه‌ها، ارتفاع آب در دریاچه ارومیه افزایش یافته و با یک سانتیمتر افزایش به سطح تراز ۱۲۷۱.۲۴ متر رسیده است، گفت: در حال حاضر سطح تراز دریاچه ارومیه نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۱۰۱ سانتی‌متر بالاتر است.

جباری، حجم آب موجود دریاچه ارومیه ارومیه را ۳.۲۴ میلیارد مترمکعب عنوان و خاطرنشان کرد: مساحت عرصه آبی دریاچه ارومیه نیز امسال به دو هزار و ۷۸۰ کیلومتر مربع رسیده است.

معاون فنی حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در طی سال آبی گذشته سطح تراز دریاچه ارومیه با ۱۷۴ سانتی‌متر افزایش به ۱۲۷۱.۹۶ متر بالاتر از سطح آب‌های آزاد رسیده بود که در طول تابستان به دلیل تبخیر آب و عدم ورود آب از رودخانه‌ها تنها ۷۳ سانتی‌متر کاهش داشته است.

جباری با بیان اینکه آذربایجان غربی با بیش از ۶۰ تالاب فصلی و دایمی از استان‌های مهم کشور به شمار می‌رود، یادآور شد: امسال هیچ یک از تالاب‌های استان با بحران جدی مواجه نشده و با شروع بارندگی‌های پاییزه وضعیت آبی تالاب‌های استان بهبود یافته است.

کد خبر 461254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha