همشهری آنلاین: وزیر بهداشت اعلام کرد زیرساخت‌های لازم برای نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها در حال فراهم شدن است و طبق زمان‌بندی این اقدام در داروخانه‌ها تا آخر آبان تکمیل می‌شود.

نمكي

ایرنا نوشت: سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره طرح‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی، افزود: نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی در دو بخش قابل تعریف است. در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیکی هم در حال همکاری با سازمان نظام پزشکی و سازمان‌های بیمه‌گر و بخش خصوصی هستیم تا این کار نیز اجرایی شود.

وی ادامه داد: انجام نسخه‌نویسی الکترونیک ممکن است حداقل تا سه ماهه پایانی سال تکمیل شده و بتوانیم از این طرح بهره‌برداری کنیم.

وزیر بهداشت درباره استقبال سازمان نظام پزشکی و پزشکان از نسخه‌نویسی الکترونیکی نیز اظهار داشت: استقبال سازمان نظام پزشکی و پزشکان از طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی مناسب است و تشویق‌ها و انگیزه‌هایی در زمینه پرداختی‌ها در نظر گرفتیم تا بتوانیم این کار را سریع‌تر به نتیجه برسانیم.

کوروش فرزین، معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، دوم مهر ۹۸ در همین رابطه گفته بود: پیش‌بینی و هدف‌گذاری ما در سال ۹۸ این است که ۳۰ درصد شهرستان‌های هر استان تحت پوشش برنامه نسخه الکترونیکی قرار گیرند. اکنون زیرساخت لازم برای نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک در ۲۵۵ شهرستان جهت اهداف از پیش تعیین‌شده محقق شده است.

علی‌اصغر انصاری، معاون مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت نیز پیش از این درباره طرح نسخه‌پیچی الکترونیک در داروخانه‌ها، بیان کرد: گواهی نرم‌افزارهای داروخانه‌ها تا ابتدای پاییز ارزیابی و صادر می‌شود و تمام داروخانه‌های کشور تا آبان ماه باید به سامانه‌های جدید ارتقا پیدا کنند تا امکان تبادل اطلاعات با پرونده الکترونیک سلامت را داشته باشند.

کد خبر 461225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha