همشهری آنلاین: سال‌هاست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اجرای طرح‌ها و اعطای وام‌های خوداشتغالی در پی توانمندسازی معلولان از نظر مالی است. در پی اعطای این وام‌ها مشخص شده مددجویان در بازپرداخت وام‌های دریافتی عملکرد خوبی داشته‌اند.

حجت‌الله عبدالملکی

ایسنا نوشت: حجت‌الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) مددجویان این نهاد را خوش‌حساب‌ترین مشتریان بانک‌ها برشمرد و گفت: معوقات مددجویان کمیته امداد در حوزه وام اشتغال کمتر از یک درصد است و این مساله موفقیت اجرای طرح‌های اشتغال و خودکفایی را برای مددجویان نشان می‌دهد. 

وی ادامه داد: درآمد مددجویان در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ از محل اجرای طرح‌های خودکفایی و اشتغال بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده است.

عبدالملکی با اشاره به دستاوردهای نهاد متبوع خود در حوزه توانمندسازی مددجویان، گفت: سال گذشته یک‌سوم اشتغال کل کشور توسط کمیته امداد ایجاد شد و این در حالی‌ است که تنها ۰/۳ درصد تسهیلات کل کشور به این نهاد اختصاص یافته بود.

این مسئول با اشاره به ایجاد ۱۴۸ هزار شغل برای مددجویان این نهاد در سال ۹۷، بیان کرد: طی ۷ ماه امسال نیز ۶۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد اعلام کرد: مددجویان تحت حمایت طی سال گذشته ۵۵۰۰ میلیارد تومان از محل طرح‌های اشتغال این نهاد درآمد کسب کردند.

عبدالملکی همچنین از پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان در ۷ ماه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: اعتبارات کل اشتغال سال ۹۸ کمیته امداد ۵۸۰۰ میلیارد تومان است و براساس برنامه‌ریزی‌ها، تا پایان امسال ۱۷۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد می‌شود.

وی افزود: هم‌افزایی و استفاده از پتانسیل بانک‌های عامل به توانمندسازی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد کمک می‌کند و ما به دنبال تقویت همکاری‌ها در این زمینه هستیم.

کد خبر 461219

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha