همشهری‌آنلاین: دولت تایلند به تلویزیون‌های این کشور دستور داده یا با رسانه‌های دیجیتال در جذب مخاطب رقابت یا پخش برنامه را متوقف کنند. در این راستا هفت تلویزیون تعطیل شدند.

شبكه‌هاي تلويزيوني تايلند

به گزارش مهر، پیشرفت روزافزون و سریع رسانه‌های دیجیتال گوی سبقت را از رقبا گرفته و با سرعت تمام در حال حرکت است و با تنوع و امکاناتی ویژه‌ای که برای کاربران خود فراهم می‌کند، رقبای خود را یک به یک پشت سرمی‌گذارد. درهمین راستا دولت تایلند اعلام کرده شبکه‌های تلویزیونی سنتی که دیگر قادر به رقابت با رسانه‌های دیجیتال نبوده و نتوانند خود را با این رسانه ها همگام سازی کنند باید مجوز های خود را پس داده و برنامه‌های خود را متوقف کنند.

درحقیقت این شبکه‌ها که اکثرا شبکه‌های سراسری و ملی تایلند هستند، هزینه‌های فراوانی برای اجرای برنامه‌های خود روی دست دولت می‌گذارند. ولی متقابلاً در مقایسه با رسانه‌های دیجیتال نمی‌توانند مخاطب لازم را جذب کنند. از این رو دولت دیگر حاضر به ارائه سوبسید یا پشتیبانی از این شبکه‌ها نیست. در این شرایط تنها دو راهکار پیش روی آنها گذاشته است : یکی متوقف کردن پخش برنامه و گزینه دوم همگام سازی سریع با پلتفرم‌های جدید. که از این میان گزینه اول بسیار محتمل‌تر است چرا که با وجود زمان کم امکان همگام سازی این رسانه‌ها با تکنولوژی‌ها و ورود قوی به جمع پلتفرم‌های گسترده دور از انتظار است.

در عوض دولت برای شبکه‌هایی که به‌صورت داوطلبانه اقدام به بستن شبکه‌ها کنند، مبلغی برای جبران خسارت خواهد پرداخت. بر این اساس در تازه‌ترین اخبار ۷ شبکه تلویزیونی اقدام به توقف برنامه‌های خود کرده‌اند که فهرست آنها به شرح ذیل است:

با این وجود و با تعطیلی این ۷ شبکه تنها ۱۵ شبکه دیگر باقی می‌ماند که باید منتظر ماند و دید (در رقابت با رسانه‌های دیجیتال) چه سرنوشتی در انتظار آنها خواهد بود. با توجه به در دسترس بودن اینترنت پرسرعت در کشور تایلند و فراهم بودن امکانات بیشتر، مردم ترجیح می‌دهند تا از طریق تلفن‌های هوشمند و تبلت اقدام به دریافت اخبار و یا مشاهده برنامه‌های خود کنند؛ از این رو دیگر جایی برای تلویزیون باقی نمانده و ناگزیر با این یار قدیمی رسانه‌ای نیز باید خداحافظی کرد. فرکانس های مورد استفاده توسط شبکه‌های تعطیل شده برای فروش به بخش خصوصی ارائه خواهد شد.

کد خبر 461208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha