همشهری آنلاین: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان اظهار کرد در مهر ماه سال ‌جاری ۲۵ هکتار از اراضی مناطق حفاظت‌شده در آتش سوخت.

آتش‌سوزی مراتع

فارس نوشت: اسماعیل قلی‌زاده فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: برخورد با متخلفان حوزه محیط زیست به صورت مستمر توسط یگان حفاظت محیط زیست انجام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان این که در مهر ماه ۹۸ یک مورد شکار کبک شناسایی شده است، بیان کرد: شکار یک رأس آهو نیز در ماه گذشته کشف شده است.

وی با اشاره به تشکیل پرونده زنده‌گیری ۳ قطعه پرنده طی ماه گذشته، عنوان کرد: دو پرونده نگهداری و خرید حیات وحش در سال‌ جاری در زنجان تشکیل شده است.

قلی‌زاده با بیان این که در ماه گذشته برای ۲ مورد آلودگی زیست‌محیطی در زنجان تشکیل پرونده شده است، ادامه داد: ۵ مورد اخطاریه زیست‌محیطی نیز در ماه گذشته داده شده است.

وی با بیان این که در مهر ماه سال ‌جاری ۳ مورد آتش‌سوزی در مناطق حفاظت‌شده زنجان روی داده است، اظهار کرد: در این آتش‌سوزی‌ها ۲۵ هکتار در آتش سوخته است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان این که در مهر ماه سال‌ جاری ۱۰۲ میلیون ریال ضرر و زیان به محیط زیست وارد شده است، گفت: از این میزان ۲ میلیون ریال وصول شده است.

وی با بیان این که در ماه گذشته ۹ متخلف حوزه محیط زیست در زنجان دستگیر شده است، تصریح کرد: این متخلفان در قالب ۶ پرونده دستگیر شدند.

قلی‌زاده ادامه داد: از ۶ پرونده یک پرونده مختومه و ۵ پرونده در جریان است.

کد خبر 461200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha