همشهری آنلاین: وزیر راه و شهرسازی شروط ثبت نام در طرح ملی مسکن رسما اعلام و طرح‌هلی ویژه این وزارتخانه برای خانه دار شدن کارمندان و کارگران را تشریح کرد.

مسكن هوم پيج

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تاهل، سابقه سکونت در شهر موردتقاضای مسکن و همچنین عدم بهره مندی از امکانات و تسهیلات دولتی در خرید واحدهای مسکونی از جمله شروط ثبت نام در این طرح است.

محمد اسلامی در خصوص زمان آغاز ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن گفت: معرفی سامانه بنا بر وعده‌ای که اعلام شد در ۱۵ آبان انجام می‌شود و در همان روز پذیرش در ۱۰ استان آغاز خواهد شد.

اسلامی با یادآوری این مطلب که آغاز طرح اقدام ملی مسکن در کلانشهرها و از جمله تهران با حضور رییس‌جمهور در ماه‌های گذشته آغاز شد، توضیح داد: در شهرهای جدید اقدامات احداث حدود ۶۷ هزار واحد طرح اقدام ملی آغاز شده است و  در شهرهای جدید پیرامون کلانشهرها که جامعه هدف این شرکت است زمین در اختیار پروژه طرح اقدام ملی قرار می‌گیرد تا جامعه هدف این طرح بتوانند بهره‌مندی لازم را در خصوص رفع نیاز مسکن داشته باشند. به گفته وی تمامی تلاش در طرح اقدام ملی مسکن این است که زندگی مردم در واحدهای مسکونی و در محلات شان مناسب و مطلوب باشد. پیش از این چهار شرط برای ثبت نام در طرح ملی مسکن اعلام شده بود که عبارت بودند از تأهل، نداشتن مالکیت خصوصی، عدم استفاده از امکانات دولتی از قبیل زمین، آپارتمان یا تسهیلات ویژه یارانه‌دار و داشتن سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا؛ به این ترتیب با اعلام وزیر سه شرط در حال حاضر برای ثبت نام مد نظر سیاستگذار است.  

این مقام مسئول و سیاستگذار با تاکید بر اینکه مجموع اقدامات اشاره شده با هدف جریان سازی تولید مسکن و کسب اطمینان و اعتماد مردم برای تولید مسکن در مناطق شهری است، گفت: احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال های ۹۸ و ۹۹ و همچنین سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد. در نظر داریم تا این تعداد را به رقم ثابت در سال برسانیم و در دولت های آینده این طرح ادامه یابد.

وی همچنین گفت: در نظر است تا در برخی از مناطق مستعد زمین به صورت گروهی در اختیار متقاضین قرار گیرد تا متقاضیان خود به صورت گروهی اقدام به ساخت و ساز کنند.

  • طرح های ویژه برای خانه‌دار شدن کارمندان و کارگران

محمد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تفاهمنامه‌هایی با بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام‌خمینی(ره)، وزارت آموزش و پرورش، وزارت دفاع و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای خانه‌دار شدن شاغلان آنها امضا شد و وزارت راه برای سایر نهادها و سازمان‌ها آماده همکاری در خصوص طرح مسکن است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به امضای تفاهمنامه با بنیاد مستضعفان و آغاز پروژه مشترک با آن بنیاد، اظهار کرد: با وزارت کار نیز برای مسکن کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی تفاهمنامه‌ای امضا شد. بر این اساس در حال مذاکره با این وزارتخانه هستیم تا بتوانیم زمین را در اختیار آنها قرار دهیم تا بتوانند جامعه کارگری و بازنشستگان را تحت پوشش این طرح و تامین مسکن قرار دهند.

کد خبر 461089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha