پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: عربستان برای نخستین بار از یک مسابقه کشتی کج زنان بین دو سوپر استار این رشته میزبانی می‌کند.

Lacey Evans vs. Natalia

به گزارش یورونیوز، عربستان سعودی برای نخستین بار میزبان یک مسابقه کشتی کج زنان می‌شود.

شرکت آمریکایی ورلد رسلینگ اینترتیمنت ملقب به «دبلیودبلیوای» WWE که مسئولیت سازماندهی مسابقات کشتی کج را برعهده دارد، تایید کرده است که یک مسابقه کشتی کج زنان برای نخستین بار امروز پنجشنبه ۹ آبان در عربستان سعودی برگزار می شود.

بر اساس بیانیه شرکت آمریکایی «دبلیودبلیوای» ناتالیا و لیسی ایوانس، دو سوپر استار دنیای کشتی کج زنان قرار است در استادیوم بین المللی ملک فهد با یکدیگر مبارزه کنند. این مسابقه در چارچوب مهم‌ترین رویداد ورزشی کشتی کج موسوم به کرون جیول برگزار می‌شود که بینندگان پرشماری را در آمریکا و دیگر نقاط جهان پای تلویزیونها می‌نشاند.

برگزاری این مسابقه ورزشی یکی از برنامه های رویدادی موسوم به «فصل ریاض» است به مدت دوماه میزبان یکصد رویداد مهم ورزشی و تفریحی در سطح جهانی خواهد بود.

کشور پادشاهی عربستان سعودی که به داشتن رویکردی به شدت محافظه کارانه در جهان شهرت یافته است چند سالی است که برای تلطیف این چهره از رویدادهای ورزشی کمک گرفته است. میزبانی سوپرکاپ فوتبال ایتالیا، برگزاری یک مسابقه اتومبیل‌رانی و نامزدی برای مشارکت در برگزاری رالی داکار از جمله برنامه های ورزشی است که عربستان برای رسیدن به هدف یاد شده به آنها متوسل شده است.

ریاض همچنین از ماه سپتامبر اعلام کرد که برای نخستین بار قصد دارد برای گردشگران خارجی روادید توریستی صادر کند.

این مسئله در کشوری که تاکنون درهایش را تنها به روی بازرگانان، تیم‌های ورزشی و نیز زائران شهرهای مقدس مکه و مدینه باز می‌کرد اقدامی کم سابقه محسوب می‌شود.

کد خبر 461079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha