همشهری آنلاین: حسن روحانی رئیس‌جمهوری و علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفتند.

اعظم طالقاني

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی رییس جمهور در پیامی با تسلیت در گذشت مرحومه اعظم طالقانی بانوی پر تلاش و انقلابی و دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، از درگاه احدیت برای ایشان رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت کرد.

متن پیام حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

درگذشت بانوی پر تلاش و انقلابی مرحومه اعظم طالقانی، دبیرکل جامعه زنان انقلاب اسلامی، موجب اندوه فراوان شد. این بانوی مبارز، نه تنها شاهد مجاهدات و همچنین زندان‌های طولانی پدر بزرگوارش مرحوم آیت‌الله طالقانی بود، بلکه خود نیز از زنان پیشگام در مبارزه با رژیم پهلوی بود و سختی‌های فراوانی در این مسیر تحمل کرد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز علاوه بر فعالیت‌های سیاسی، سالیان متمادی از عمر خود را وقف انجام فعالیت اجتماعی و فرهنگی به ویژه در حوزه دفاع از حقوق زنان کرد و کارنامه پر باری از خود بر جا گذاشت.

اینجانب مصیبت وارده را به خانواده گرامی و بیت شریف اندیشمند فقید، آیت‌الله طالقانی و عموم دوستداران آن سفر کرده تسلیت می‌گویم و از درگاه احدیت برای ایشان رضوان الهی و همجواری با صالحان و برای بازماندگان صبر و سلامتی مسالت دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

به گزارش ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی درگذشت اعظم طالقانی را تسلیت گفت.

در پیام علی لاریجانی آمده است: «درگذشت سرکار خانم‌ اعظم‌ طالقانی، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی و از مبارزان دوران ستمشاهی را به بیت مرحوم‌ آیت‌الله طالقانی، خانواده گرامی ایشان و سایر بستگان تسلیت عرض کرده از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه مغفوره رحمت و آمرزش و برای بازماندگان صبر و اجر طلب می‌کنم.»

اعظم طالقانی فرزند آیت‌الله طالقانی و از بانوان مبارز انقلاب که در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود، شامگاه چهارشنبه ۸ آبان ماه دار فانی را وداع گفت.

کد خبر 461068
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha