همشهری آنلاین: معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: بارندگی‌ها در کشور نسبت به میانگین ۵۰ سال اخیر در اکثر استان‌ها کاهش نشان می‌دهد.

بارندگی پراکنده در بیشتر نقاط کشور

ایسنا نوشت: تقی‌زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در جمع خبرنگاران در اردبیل، اظهار کرد: وضعیت بارش‌ها در سال جاری زراعی نسبت به مدت مشابه سال قبل در برخی از استان‌ها کمتر و برخی دیگر نیز بیشتر بوده است اما در مجموع در کشور بارش‌های ۴۰ روز اخیر نشان می‌دهد که همچنان از میانگین نیم قرن اخیر عقب هستیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در ایام باقیمانده از پائیز و زمستان جبران کسری بارش‌ها انجام شده و شاهد بارش رحمت الهی باشیم تا منابع آب مورد نیاز برای سال آینده تامین شود.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو با اشاره به ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دولت در حوزه پروژه‌های آبرسانی در مناطق مختلف استان اردبیل، بیان کرد: برخی از این پروژه‌ها در سال جاری و تعدادی دیگر نیز تا آخر دولت دوازدهم تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد تا اهالی این استان از مزایای این طرح‌ها استفاده کنند.

تقی‌زاده خامسی گفت: برای استانی نظیر اردبیل این میزان سرمایه‌گذاری در حوزه آب رقم قابل قبولی است و سعی بر این است در همه استان‌ها به ویژه استان اردبیل طرح‌های شروع شده و نیمه‌تمام در دولت یازدهم و دوازدهم تکمیل شده و بهره‌برداری از آنها آغاز شود.

کد خبر 461061
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha