دوشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: تحلیل‌های جدید نشان می‌دهد که هر ماه حضور امریکا در عراق دست کم 12 بیلیون دلار هزینه ‌دارد.

به گزارش رویترز، آخرین تحلیل‌های منتشر شده نشان می‌دهد که از ابتدای سال 2008 هر ماه حضور آمریکا در عراق ماهیانه دست کم 12 بیلیون دلار هزینه برمی‌دارد که نسبت به ماه‌های قبل رشد بی‌سابقه‌ سه برابری داشته است.

"جوزف استیگلز"برنده جایزه نوبل اقتصاد در آخرین تحقیق خود عنوان کرده است که هزینه‌ها برای ماندن در عراق بسیار بالا رفته است و با ادامه این روند بودجه گذاشته شده برای حضور نظامیان در عراق و افغانستان همچنان روند صعودی خواهد داشت.

تحلیل‌ها نشان می‌دهد که حضور نظامیان آمریکایی در عراق و افغانستان با هزینه‌های بسیاری که در بر دارد تا سال 2017 به دست کم 2.7 تریلیون دلار خواهد رسید.

این تحلیل و بر آورد قیمت در حالی صورت گرفته است که دفتر بودجه کنگره آمریکا این هزینه را تا 1.7 تریلیون دلار برای هر دو کشور اشغال شده اعلام کرده است.

نکته‌ای که در این هزینه‌ها وجود دارد آن است که این قیمت‌های بالا تنها برای آمریکا محاسبه شده است و خسارات بی‌شماری که در داخل این کشور ها به مراکز عمومی و پالایشگاهها و حتی مدارس و  بیمارستان‌ها وارد آمده ،ارقام دیگری است که به بیکاری هزاران عراقی ساکن در این کشور اضافه می‌شود.

کد خبر 46103

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز