همشهری آنلاین: پلیس پاکستان درصدد ترغیب فروشندگان بنزین این کشور به کاهش و یا قطع فروش بنزین به دارندگان خودروها، ون‌ها و کامیون‌های شرکت کننده در تظاهرات اعتراضی به سیاست‌های نخست وزیر این کشور است.

اعتراض در پاكستان

به گزارش ایرنا، به نوشته روزنامه "دان"، "خواجه عاطف"، رئیس اتحادیه فروشندگان بنزین شهر لاهور، گفت:‌ رئیس اتحادیه شهر "اتوک" سه شنبه با من تماس گرفت و گفت، ‌ یکی از مقامات عالیرتبه پلیس از او خواست فروش بنزین به شرکت کنندگان در تظاهرات را متوقف کند. من نیز به رئیس اتحادیه اتوک گفتم، از آن افسر بخواهد به جای دستور شفاهی، به صورت کتبی این دستور را بدهد.

راهپیمایی مسئولان و هواداران حزب "جمعیت علمای اسلام شاخه فضل" به رهبری "مولانا فضل الرحمان" (رییس این حزب)، یکشنبه از شهر کراچی شروع و ضمن عبور از شهرهای مختلف، امروز چهارشنبه، وارد شهر لاهور شد.

مخالفان "عمران خان" که راهپیمایی خود را "راهپیمایی آزادی" نام گذاشته اند، می گویند، تمام مردم پاکستان خواستار استعفای عمران‌ خان از مقام نخست وزیری هستند.

رییس حزب جمعیت علمای اسلام شاخه فضل همزمان با ورود به شهر لاهور، در جمع تظاهرکنندگان گفت: نخست وزیر پاکستان هنوز وقت دارد تا بدون هیچ حاشیه‌ ای از مقام خود استعفا کند زیرا مردم دیگر حاضر به دادن فرصت بیشتر به نخست وزیر نیستند.

فضل الرحمن پیش از شروع "راهپیمایی آزادی" در ۹ آبان، درباره هرگونه مانع تراشی دولت بر سر راه راه پیمایی آزاد هشدار داد و گفت، این راه پیمایی، مسالمت آمیز خواهد بود.

حزب مسلم لیگ- نواز پاکستان نیز  اعلام کرده بود به راه پیمایی آزادی - خواه در قالب تظاهرات و یا اعتصاب علیه دولت - می پیوندد.

"بیلاوال بوتو زرداری"، رهبر حزب مردم نیز پاکستان اعلام کرده بود، ‌حزبش، ۱۸ اکتبر، اعتراضش علیه حزب حاکم تحریک انصاف را از کراچی شروع  و  در پنجاب، خیبر پختونخواه و کشمیر آزاد هم تظاهرات می کند.

به گفته او، دولت عامل سونامی تورم و مالیات های سرسام آور است و از طریق بودجه ضد مردمی اش، ‌ مردم را از معاش محروم کرده است.

کد خبر 461008

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha