همشهری آنلاین: تصمیم وزارت خزانه‌داری رژیم صهیونیستی برای تغییر در شیوه پرداخت‌ها موجب اعتصاب دیپلمات‌ها و وابسته‌های نظامی آن و در نتیجه تعطیلی تمامی سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های این رژیم شد.

نمايندگي رژيم صهيونيستي در آتن

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل با اعلام این خبر افزود که این اعتصاب در پی  اختلاف با وزارت دارایی این رژیم بر سر پرداخت دستمزد مقرری به سفیران صورت گرفته است.  

این اقدام با همکاری وزارت خارجه، وزارت جنگ و اتحادیه کارگری هستدروت پس از آن صورت گرفت که خزانه داری در توافق های قبلی خود عهد شکنی و اعلام کرد که سفیران اسرائیل را مجبور به عودت هزاران دلار هزینه های پرداختی به آنان می کند.

بسته شدن سفارتخانه ها مشکلات زیادی را برای تردد صهیونیست ها به وجود آورده و توقف کار وزارت جنگ اسرائیل در همکاری نظامی با کشورهای دیگر و صادرات سلاح اخلال ایجاد می کند.

درگیری بر سر مخارج پرداختی به دیپلمات های اسرائیلی و نماینده های وزارت جنگ مستقر در خارج است که هزینه هایی از قبیل میزبانی رویدادها در اقامتگاه سفیر یا هزینه های حمل ونقل را پوشش می دهد.

خزانه داری رژیم صهیونیستی قرار است شیوه پرداخت هزینه ها را تغییر داده و بر روی دستمزدها مالیات وضع کند. این موضوع به شدت دیپلمات ها و وابسته های نظامی را تحت تاثیر قرار می دهد چرا که آنها پیشتر نسبت به دستمزد پایین شکایت داشتند.

دیپلمات های رژیم صهیونیستی مدت زیادی است که نسبت به شرایط بد کاری و دستمزدهای پایین شکایت دارند. آنها هر چند سال یکبار به تحریم های کاری دست می زنند که معمولا به اعتصاب عمومی منجر می شود.

در ژانویه ۲۰۱۱، اعتصاب‌ دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی به لغو سفر «دیمیتر مدودوف» نخست وزیر وقت روسیه به فلسطین اشغالی منجر شد. با اینحال در اکثر موارد، اعتصاب‌های آنها چندان نتیجه‌بخش نیست.

سه سال بعد، پس از هفته ها تحریم‌ کارگری در فلسطین اشغالی که شامل توقف هرگونه تماس با دولت‌های خارجی و تعلیق تمامی خدمات کنسولی برای صهیونیست ها در سراسر دنیا شده بود، برای اولین بار در تاریخ اداره مرکزی وزارت خارجه در بیت‌المقدس و ۱۰۳ سفارت و کنسولگری رژیم صهیونیستی تعطیل شد.

در نوامبر ۲۰۱۴ (آبان و آذرماه)، نمایندگان اتحادیه کارگری هستدروت یک توافق جامعی را با مقامات وزارت دارایی برای افزایش پرداختی‌ دیپلمات‌های اسرائیلی امضا کردند و به نزاع طولانی مدت با اتحادیه کارگری پایان دادند.

کد خبر 460975

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha