همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: برای شفافیت بیشتر و همچنین رفع نگرانی‌های دانشجویان در خصوص شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویی، در این شیوه‌نامه تجدیدنظر خواهیم کرد.

منصور غلامی هوم پیج

ایسنا نوشت: منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در واکنش به انتقادات مطرح شده درباره شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویی، اظهار کرد: بر اساس قانون باید برای اجرای دقیق آیین‌نامه انضباطی دانشجویان، یک شیوه‌نامه توسط وزارتخانه‌های بهداشت و علوم تدوین می‌شد که این اقدام انجام گرفت.

وی افزود: در شیوه‌نامه تدوین‌شده، دو موضوع تخلفات اخلاقی در دوره بالینی دانشجویان پزشکی و همچنین مواردی که احیانا در فضای مجازی ممکن است اتفاق بیفتد بیشتر مورد توجه قرار گرفت که بخش دوم مقداری در میان دانشجویان ایجاد نگرانی کرد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: دانشجویان نگران بودند که احیانا با اجرای شیوه‌نامه جدید انضباطی به بخش‌های خصوصی آنها در فضای مجازی ورود شود که قاعدتا این موضوع هدف ما نیست.

غلامی تاکید کرد: قبل از ورود معاونت حقوقی رئیس جمهوری به موضوع شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان، معاونان دانشجویی در حال بازنگری در جزئیات این شیوه‌نامه برای افزایش شفافیت در اجرایی آن بودند؛ در همین راستا نیز من از برخی از دانشجویان خواسته بودم که اگر درباره شیوه‌نامه جدید انضباطی نظری دارند به من اعلام کنند.

وی درباره نگرانی‌ها در خصوص عدم حضور دانشجویان در جلسات کمیته انضباطی، اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه انضباطی، در مواردی که لازم باشد هیات‌های بدوی و تجدید نظر می‌توانند از دانشجویان برای حضور در جلسات خود دعوت کنند. اما این که الزاما حتما دانشجو در جلسات حضور داشته باشند شاید در برخی از موارد خیلی به نفع خود دانشجویان نباشد.

وزیر علوم تصریح کرد: قطعا در اجرای شیوه‌نامه جدید انضباطی دانشجویی، نقض حریم خصوصی دانشجویان انجام نمی‌شود؛ چرا که ورود به بخش خصوصی افراد نیاز به مجوز دارد و شیوه‌نامه انضباطی دانشجویی در حقیقت نمی‌تواند مجوزی برای ورود به بخش خصوصی افراد باشد.

غلامی گفت: برای افزایش شفافیت و همچنین رفع نگرانی‌های دانشجویان، بازنگری در شیوه‌نامه انضباطی در حال انجام است.

کد خبر 460932
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha