همشهری آنلاین: معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: بنا به سفارش اکید وزارت امور خارجه، و با توجه به تحولات اخیر کشور عراق، مردم تا اطلاع ثانوی از مراجعه به مرزهای کشور از جمله مرز مهران خودداری کنند.

مرز مهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد نوذری اظهار داشت: از طرف ایران هیچ مشکلی برای تردد جود ندارد، اما عراق در وضعیت نابسامانی برای پذیرش زائران و تجار قرار دارد.

وی افزود: تا اطلاع بعدی و آرام شدن تنش‌های موجود درکشور عراق، این کشور آمادگی پذیرش زائران و تامین امنیت آن‌ها را ندارد بنابراین بهتر اینکه زائران و بازرگانان سفر به عراق را به زمان بهتری موکول و از حضور در مرزها خودداری کنند.

نوذری یادآور شد: خروج کامیون و ماشین‌های کاپوتاژ و ترانزیتی به خاک عراق تا زمان بهبود وضعیت این کشور ممنوع است، اما ممنوعیتی برای تحویل بار به کامیون‌های طرف عراقی در پایانه مرزی مهران وجود ندارد.

وی تاکید کرد: هم اکنون بیشتر نقاط عراق از جمله شهرهای مذهبی این کشور نظیر کربلا و نجف به علت ناآرامی‌های چند روز اخیر در وضعیت تنش‌زایی قرار دارند.

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهمترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودروهای شخصی، کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات عراق است.

کد خبر 460902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار گردشگری و ميراث فرهنگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha