همشهری آنلاین: نخستین برف پاییزی سال ۹۸، سه‌شنبه شب جاده‌های شمال و شرق استان تهران را سفیدپوش کرد و شدت بارش به نحوی بود که عوامل راهداری تا صبح هشتم آبان برای باز کردن مسیرهای کوهستانی تلاش می‌کردند.

جاده برف

ایرنا نوشت: عادل مصدقی، معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران با بیان اینکه شدت بارش‌ برف در مسیر شمشک به دیزین بیشتر از سایر محورها بود، گفت: عملیات شن‌ریزی و نمک‌پاشی و همچنین برف‌روبی از ساعات اولیه دیشب توسط تیم‌های راهداری مستقر در محل انجام شد و تا بامداد چهارشنبه ۸ آبان ماه ادامه داشت.

عادل مصدقی توضیح داد: شدت بارش برف به گونه‌ای بود که تردد خودروها برای دقایقی متوقف و ترافیک نسبتا سنگینی در محورهای کوهستانی استان تهران ایجاد شد.

وی ادامه داد: عملیات نمک‌پاشی و برف‌روبی به صورت مستمر در تمامی مسیرهای کوهستانی و جاده‌های درگیر برف استان تهران انجام می‌شود و هم اکنون تمامی این محورها باز و تردد خودروها در آنها بدون هیچ مشکلی در جریان است.

معاون راهداری استان تهران خاطرنشان کرد: تیم‌های راهداری به منظور باز نگاه داشتن مسیرهای کوهستانی و شمالی این استان که همواره در فصول سرد سال با بارش باران و برف نسبتا سنگین مواجه می‌شوند، به صورت شبانه‌روزی در محل حضور دارند.

وی به مسافران توصیه کرد که برای سفر در مناطق کوهستانی و شمالی استان تهران، خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و با توجه به لغزندگی و پدیده مه گرفتگی در این مسیرها به هنگام رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کنند.

مصدقی درباره آخرین وضعیت ترافیکی در جاده‌های استان تهران نیز گفت: در حال حاضر تردد خودروها در مسیرهای ورودی پایتخت پرحجم تا نیمه‌سنگین است اما در مسیرهای خروجی تهران تردد خودروها بصورت روان و عادی در جریان است.

وی خاطرنشان کرد: مسافران برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در جاده‌های استان تهران و سایر استان‌های کشور به سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند.

کد خبر 460892
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha