مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: طرح امکان‌سنجی، طراحی و ساخت ایستگاه‌های زمینی گیرنده ماهواره‌های سنجش از دور در باند L و X در مرکز تحقیقات مخابرات ایران به پایان رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر در پایان این طرح که به درخواست سازمان فضایی ایران از سال گذشته در مرکز تحقیقات مخابرات ایران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است، شرح خدمات 15 طرح به منظور ساخت ایستگاه‌های سنجش از دور تک ماموریتی و چند ماموریتی، ساخت پایه و آنتن برای ردیابی ماهواره‌های LEO و سامانه‌های ذخیره‌سازی و آرشیو این ایستگاه‌ها تعریف شد.

در طول مدت فعالیت بر روی این طرح ایستگاه‌های دریافت به منظور انجام ماموریت‌های پیشنهادی سازمان فضایی مورد بررسی قرار گرفت و مشخصات فنی مورد نیاز و میزان توانایی شرکت‌های داخلی در این زمینه شناسایی شده‌اند.

بنابر اعلام مرکز تحقیقات مخابرات ایران همچنین در طول اجرای طرح، قسمت‌های خاص ایستگاه‌های سنجش از دور شامل آنتن، پایه، RF، IF و باند پایه و سیستم‌های ذخیره‌سازی و پردازش تصویر مورد بررسی قرار گرفته‌اند و در زمینه مسایل مختلفی چون روش‌های مختلف ردیابی ماهواره، ناحیه پوشش ماهواره‌ها، همزمانی ایستگاه‌ها و مدارهای مختلف ماهواره‌ها تحقیقات دامنه‌داری صورت گرفته است.

 طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی ماهواره و فعالیت در حوزه‌های مختلف زیر سیستمهای ایستگاههای زمینی ماهواره‌ای و ساخت ایستگاه زمینی ماهواره‌های GEO از مهم‌ترین فعالیتهای گروه ارتباطات ماهواره‌ای مرکز تحقیقات مخابرات ایران است.

کد خبر 46089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز